Value krijgen uit "option" tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:04:35
Quote Anchor link
Ik heb een dropdownmenu met allerlei bioscopen. Daarvan wil ik dat, als er iets geselecteerd is, ik de value krijg. Hoe kan ik het id uit een dropdown menu krijgen? Als ik "Amsterdam" selecteer, wil ik dat echo'en...Ik weet niet hoe het moet, hier is mijn menu:

<select name="selecteer_bioscoop">
<option id="amsterdam">Amsterdam</option>
<option id="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option id="assen">Assen</option>
<option id="baarsen">Baarsen</option>
<option id="purmerend">Purmerend</option>
<option id="rotterdam">Rotterdam</option>
<option id="tegelen">Tegelen</option>
<option id="venlo">Venlo</option>
</select>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];

if($_GET[$amsterdam])
{

echo "U koost $amsterdam.";
}

?>

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 03:44:41

Wouter J

Wouter J

05/02/2012 21:15:33
Quote Anchor link
Geef de optie geen id mee, maar value:
Code (php)
1
2
3
<select name="selecteer_bios">
  <option value="amsterdam">Amsterdam</option>
  <option value="venlo">venlo</option>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if( !isset($_GET['selecteer_bios']) )
{

echo 'u moet een keuze maken';
}

else
{
  echo 'u koos '.$_GET['selecteer_bios']';
}

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/02/2012 21:17:32
Quote Anchor link
allereerst moet het zijn:
en dan:
echo $_GET['selecteer_bioscoop'];
een option is een child van de select, en de select krijgt de waarde van de gekozen optie.

Toevoeging op 05/02/2012 21:18:42:

Wouter was me net voor!

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:28:36
Quote Anchor link
Okee, ik heb dat gedaan...Ik krijg undefined index errors van mijn variabelen, dat betekent dat die "niet bestaan"...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];

if(!isset($_GET['selecteer_bios']))
{

echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}

else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}

?>

Ik krijg alleen de "else".

Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/02/2012 21:42:20
Quote Anchor link
Heb je de reacties gelezen _en_ begrepen?

Los daarvan: het heeft weinig/geen toegevoegde waarde om die variabelen (als ze al zouden bestaan) te kopiëren. Je kunt gewoon $_GET gebruiken.

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:45:38
Quote Anchor link
Nou, ik weet dat er iets zou moeten gebeuren, maar er gebeurt niks. De variabelen heb ik al verwijderd, ik heb het script zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))
{

}

else
{
}

?>

toch doet hij niks...

Erwin H

Erwin H

05/02/2012 22:10:15
Quote Anchor link
if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))

en dan

Nee, dat gaat niet werken. Als je er iets langer naar kijkt zou je toch moeten opmerken dat selecteer_bioscoop en selecteer_bios niet hetzelfde is....
Gewijzigd op 05/02/2012 22:10:34 door Erwin H

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:11:26
Quote Anchor link
Probeer deze eens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

if(!isset($_GET['bios']))
{

}

else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}

?>

<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
Gewijzigd op 05/02/2012 22:18:45 door Nick Dijkstra

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:13:59
Quote Anchor link
Die doet het ook niet...

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:18:25
Quote Anchor link
Mijn excuses, een fout gemaakt.
Maak eens van onselect onchange

(aangepast in post)

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:20:33
Quote Anchor link
Oke, hij doet tenminste wat! Het enige probleem is nu dat hij niks echo't...Heel erg bedankt Nick!

Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:22:18
Quote Anchor link
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:24:22
Quote Anchor link
<div id="bioscopen">
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['bio']))
{

}

else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}

?>

<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
</div>

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:24:34
Quote Anchor link
Allan de Bruin op 05/02/2012 22:22:18:
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?

Ja, idd. Want als ik hem test krijg ik wel een tekst te zien.

Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:25:15
Quote Anchor link
Is dit misschien wat je zou willen??
Eerst de tabel opvragen met de biosscopen.
dan 'row_rsBiosscoop' = de naam van de recordset.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<select name="selecteer_bioscoop">
          <option id="1" value="amsterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Amsterdam</option>
          <option id="2" value="apeldoorn" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Apeldoorn</option>
          <option id="3" value="assen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Assen</option>
          <option id="4" value="baarsen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Baarsen</option>
          <option id="5" value="purmerend" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Purmerend</option>
          <option id="6" value="rotterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Rotterdam</option>
          <option id="7" value="tegelen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Tegelen</option>
          <option id="8" value="venlo" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Venlo</option>
</select>

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:25:21
Quote Anchor link
Maak eens van if(!isset($_GET['bio'])) dit: if(!isset($_GET['bios']))

Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:27:57
Quote Anchor link
Oh mijn god, hartstikke bedankt, Nick! Dit heeft heel erg geholpen!

Toevoeging op 05/02/2012 23:14:42:

Nu wordt er geen database geselcteerd...

if($Get == "Amsterdam")
{
$opdracht = mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");
}

if($Get == "Rotterdam")
{
$opdracht = ("SELECT * FROM rotterdam");
$resultaat = mysql_query($opdracht) or die(mysql_error());

echo "<table border='1'>
<tr>
</tr>";

while($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['ID'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['Events'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";

}

Erwin H

Erwin H

06/02/2012 01:12:02
Quote Anchor link
Laat me raden, je probeert het voor Amsterdam....

Kijk nou even goed, wat je doet klopt toch voor geen meter. Vergelijk alleen eens de regel voor Amsterdam en voor Rotterdam.

Soms vraag ik me af of mensen eerst zelf uberhaupt wel eens naar hun code kijken voor ze het hier in een topic te plempen....

Mark Markson

Mark Markson

06/02/2012 12:01:46
Quote Anchor link
Ik wil Amsterdam niet uitlezen...Het gaat om Rotterdam. Ik heb de code toch bij Rotterdam laten uitvoeren?

Erwin H

Erwin H

06/02/2012 12:11:22
Quote Anchor link
Goed, waar komt $Get vandaan dan? Waar wordt die gevuld met een waarde?

Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

06/02/2012 13:23:26
Quote Anchor link
Je defineert $get nergens,
als je dit doet wel:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$Get
= $_GET['bio']
if(!isset($Get))
{

}

else
{
    echo "U koos ".$Get;
}

?>

Toevoeging op 06/02/2012 13:50:58:

En heb je aparte tabellen voor de plaatsnamen?
dit klopt sowieso niet,
maar als ze niet in aparte tabellen staan gaat het ook niet werken zo,
je probeert nu namelijk alle records uit de tabel amsterdam te selecteren.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

$opdracht
= mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");

?>

Het moet trouwens op deze manier:

Code (php)
1
2
3
<?php
$opdracht
= "SELECT * FROM amsterdam";
$result = mysql_query($opdracht);

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.