value van css submit button verwijderen
css:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
#addbutton
{
background: #fff url('../img/add.gif') no-repeat left top;
height: 23px;
width: 19px;
border: 0px;
}
{
background: #fff url('../img/add.gif') no-repeat left top;
height: 23px;
width: 19px;
border: 0px;
}
html/php:
Van de imput een type="image" maken.
Als je een plaatje al;s submit button wil kun je gewoon
<input type="image" id="addbutton" src="../img/add.gif" /> gebruiken
Indien namelijk de submit niet voorkomt wordt die als submit button gezien
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door sander
Uiteraard is wel op te lossen met javascript, maar de image as submit button werkt toch alweer een tijdje volgens mij
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=27278
quote"De reden dat het niet werkt in IE is omdat <input type="image" name="submit"> op zich WEL werkt als submitbutton, maar IE stuurt dan niet $_POST["submit"], maar $_POST["submit_x"] en $_POST["submit_y"] naar de x en y waarde van de plek op de image waar je geklikt hebt.
De "value" stuurt ie helemaal niet mee."
quote"De reden dat het niet werkt in IE is omdat <input type="image" name="submit"> op zich WEL werkt als submitbutton, maar IE stuurt dan niet $_POST["submit"], maar $_POST["submit_x"] en $_POST["submit_y"] naar de x en y waarde van de plek op de image waar je geklikt hebt.
De "value" stuurt ie helemaal niet mee."
En id zou ik met een hiddenfield meesturen in de POST-array.
maar dat met de id meesturen als hidden is dus niet mogelijk omdat het een groot formulier is met een rij met plaatjes voor verschillende id's. Of ik zou er apparte forms van maken maar ik ben net blij dat het werkt.
een kickje. Is er geen andere oplossing mogelijk? Dus door middel van css de value uit het plaatje halen of een andere nette manier?
sander schreef op 02.12.2007 16:41:
En waarom zou je niet meerdere hiddenfields kunnen aanmaken? Je kunt er zelfs een array van maken!maar dat met de id meesturen als hidden is dus niet mogelijk omdat het een groot formulier is met een rij met plaatjes voor verschillende id's. Of ik zou er apparte forms van maken maar ik ben net blij dat het werkt.
Code (php)
1
2
3
2
3
<input type="hidden" name="veld[]" value="23" />
<input type="hidden" name="veld[]" value="2423" />
<input type="hidden" name="veld[]" value="4756" />
<input type="hidden" name="veld[]" value="2423" />
<input type="hidden" name="veld[]" value="4756" />
Wanneer je dit verstuurt, krijg je de array $_POST['veld'][] op de server binnen. Deze kun je met een foreach eenvoudig uitlezen.
Ik zo ook de submit button niet gebruiken om een value mee te sturen. Dus de oplossing van Frank, of (als je maar 1 hidden veld wilt gebruiken) serializen.
En er zitten dus meerdere buttons in een form.
En sinds wanneer kan een button geen naam hebben?
Sander al html geleerd ?