Values optellen in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco

Marco

13/06/2005 16:01:00
Quote Anchor link
Ik heb een enquete formulier dat de ingevoerde waarden opstuurd naar een database. De database geef ik weer in een aparte painga (overzichtspagina). Nu wil ik de values per antwoord dat je kan kiezen optellen.
v.b Als je kan kiezen (radio button) voor goed of fout wil ik laten optellen hoevaak er voor goed en hoevaak er voor fout is gekozen.

Heeft iemand suggesties?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 12:43:27

Jelmer -

Jelmer -

13/06/2005 16:40:00
Quote Anchor link
hoe duid je de goed-heig en fout-heid van een vraag aan in je database?

Als je het bijvoorbeerld zo doet:
(even een duidelijke uitleg, waarom dan ook niet met php-syntax ^^,)
if(goed){
$goed = 1;
}else{
$goed = 0;
}

Dan zou je als query kunnen doen
SELECT COUNT(id) FROM antwoorden WHERE goed=1;

Marco

Marco

14/06/2005 10:45:00
Quote Anchor link
Ok ik heb het nu voor elkaar, alleen in mijn enquete heb ik er ook antwoorden bij zitten met een spatie er tussen zoals: Niet van toepassing. Ik heb bij de radio button dit ook als value gegeven met een html spatie er tussen met   Dit wordt ook correct doorgegeven in mijn database overzicht, maar wanneer ik in mijn query dit gebruik:

("SELECT COUNT(id) FROM cto WHERE vraag2='Niet van toepassing'");

Ik ging er al vanuit dat ik hier problemen mee zou krijgen.
Hoe kan ik wel met spaties in de query werken???

gr Marco

Jelmer -

Jelmer -

14/06/2005 12:06:00
Quote Anchor link
Gewoon er laten staan, zolang de string tussen '-tjes staat, wordten ook de spaties meegerekend als stukje van de string.

("SELECT COUNT(id) FROM cto WHERE vraag2='Niet van toepassing'");

Marco

Marco

14/06/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Pfff tis ook zo simpel soms he :] de theorie is altijd zo easy maar de taal soms zo dom. Ik ben van de hogere programmeertalen en niet van dit soort shit :P

hey hartelijk dank Jelmer!!

Jelmer -

Jelmer -

14/06/2005 14:03:00
Quote Anchor link
Bij hogere programmeertalen moet je dat soort vervelendheden zelf oplossen. In php zit dat allemaal al verwerkt.

Marco

Marco

14/06/2005 15:17:00
Quote Anchor link
Ja je hebt gelijk...php in combi met HTML is inderdaad heeeeeel overzichtelijk, gelukkig maak je in de scripts ook bijna geen fouten :P

Maar goed ieder zijn taal :) nogmaals bedankt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.