van azerty naar qwerty

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper DS

Jasper DS

04/04/2013 22:26:44
Quote Anchor link
Hoi,

heeft er iemand van jullie ervaring met het overstappen van AZERTY naar QWERTY of omgedraaid? Mijn volgende laptop zal waarschijnlijk een qwerty worden maar ik werk nu met AZERTY dus het zal terug even wennen worden...

Jqsper

(ben ondetussen al QWERTY aan het oefenen op mijn AZERTY. :-))

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 10:43:55

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/04/2013 00:53:22
Quote Anchor link
Ik heb gewoon een qwerty. Volgens mij is dat de standaard in Nederland. Maar ja... België he... zucht... ;-)))

Max van den Bosch

Max van den Bosch

05/04/2013 08:44:54
Quote Anchor link
Ik heb eigenlijk nooit AZERTY gehad, behalve op een toetsenbord van een tablet. Het overstappen is inderdaad erg wennen.

Jasper DS

Jasper DS

05/04/2013 11:32:41
Quote Anchor link
Jep, als Belg altijd al Azerty gehad... Ben benieuwd wat het gaat geven.

- Mark -

- Mark -

05/04/2013 12:29:57
Quote Anchor link
Type je niet blind dan? Wat er op de toetsen staat maakt niet zoveel uit, aangezien je het software matig kunt aanpassen.

Ik weet niet het verschil tussen AZERTY en QWERTY uit mijn hoofd maar is het niet mogelijk om de toetsen gewoon los te halen en terug te zetten in de gewenste volgorde? Ik haal de mijne ook wel eens los om rotsooi ertussen uit te halen.

Jasper DS

Jasper DS

05/04/2013 13:45:43
Quote Anchor link
Hmm aangezien het een verlicht toetsenbord is ga ik het niet riskeren. :) Ik zou het inderdaad ook softwarematig kunnen aanpassen...

- Mark -

- Mark -

05/04/2013 13:54:06
Quote Anchor link
Dat zou niets moeten uitmaken in de meeste gevallen maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen in jouw geval.

De toetsen zelf zitten er boven op, meestal met een veer achtig iets erachter die ervoor zorgt dat de toets terug springt. De led zit daar weer achter dus die zou je niet moeten kunnen beschadiggen.

Jasper DS

Jasper DS

05/04/2013 13:55:56
Quote Anchor link
we zullen zien wat het geeft. Ik zal mijn ervaring hier neerpennen. ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/04/2013 13:58:54
Quote Anchor link
Dan krijg je uiteindelijk zoiets... :)

Afbeelding

Ik zou er zelf ook niet aan gaan knutselen. Ben je ook gelijk je garantie kwijt. En blind typen zou ik al helemaal niet doen, want soms zoek je wel eens even een letter (ter oriëntatie) en dat klopt dan ineens niet meer. Dus als je een qwerty toetsenbord wil, zou ik het gewoon op die manier gaan leren.

Hier in Nederland is qwerty heel normaal. Ik weet niet beter.

- Mark -

- Mark -

05/04/2013 14:06:12
Quote Anchor link
Als je voorzichtig te werk gaat en niet twee linkse handjes hebt dan is er niets aan de hand. Met garantie moet je wel opletten inderdaad. Maar als je er niet zeker van bent dan zou ik er inderdaad niet aan beginnen.

@Ozzie? Hoe type jij dan? Ik gok dat de meeste hier toch met 10 vingers blind typen of niet? Ik kijk bijna nooit naar mijn toetsenbord, nergens voor nodig.

Jasper DS

Jasper DS

05/04/2013 14:16:16
Quote Anchor link
ik kijk ook zelden maar ik tup niet met 10 vinger hoor. ;-)

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

06/04/2013 13:49:17
Quote Anchor link
Went wel. Was een paar jaar terug in Duitsland een weekje bij iemand op bezoek en die had ook alleen maar een azerty toetsenbord, terwijl ik gewend ben qwerty te typen. Na een weekje had ik het redelijk onder de knie. En een week later weer andersom. Opzich het aantal grote verschillen met de 2 valt wel mee.

Uiteindelijk zijn het volgens mij enkel de toetsen a, q, w en z die gewisselt zijn en de leestekens e.d.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.