Van datum naar weeknummer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcel van Dijk

Marcel van Dijk

18/03/2009 20:55:00
Quote Anchor link
Voor een klein project ben ik opzoek naar een manier om van een datum die ik uit een datebase haal een weeknummer kan achterhalen en echo-en.

Heeft iemand een goede manier om dit te doen, ik ben al een tijdje aan het zoeken en proberen ik krijg het niet voor elkaar...

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 12:06:27

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 20:56:00
Quote Anchor link
op welke manier staat het in je db... DATE, DATETIME, of gewoon een varchar met time()

Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 20:57:00
Quote Anchor link
SQL WEEK()

Of via php: date().

@Wesley: nooit een datum als varchar opgeslagen accepteren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 20:59:00
Quote Anchor link
Nee maar who knows, ik weetn iet welke methode Marcel gebruikt heeft, dus vraag ik het :)

Marcel van Dijk

Marcel van Dijk

18/03/2009 21:19:00
Quote Anchor link
Ja het kan eigenlijk nog alle kanten op, wil eigenlijk de datum als varchar opslaan dd-mm-jjjj

Maar als het verstandig is om het anders te doen ook geen probleem. Ik doe eigenlijk nooit wat met data dus heb hier ook echt geen ervaring mee...

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 21:23:00
Quote Anchor link
dan zou ik jezpur zijn manier gebruiken. DATE field met week()

Frank -

Frank -

18/03/2009 21:27:00
Quote Anchor link
Marcel van Dijk schreef op 18.03.2009 21:19:
Ja het kan eigenlijk nog alle kanten op, wil eigenlijk de datum als varchar opslaan dd-mm-jjjj
Tja, de datumtypes hebben ze toch maar voor Jan Lul uitgevonden, daar heb je echt niks aan...

Quote:
Maar als het verstandig is om het anders te doen ook geen probleem. Ik doe eigenlijk nooit wat met data dus heb hier ook echt geen ervaring mee...
Hoogste tijd om eens de handleiding van jouw database er bij te pakken! Er valt nog een hoop te leren.

En een beetje boerenverstand kan ook geen kwaad, kom je een heel eind mee.

Succes!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.