Van de ene naar de andere tabel
Jeffrey
17/04/2008 13:32:00Beste mensen,
Ik moet gegevens van een bepaald kolom uit een tabel kopiëren naar een kolom met dezelfde naam in een andere tabel.
Tabel 1 = policy
Tabel 2 = application
Deze twee tabellen hebben allebei de kolom PAY_TIME_LIMIT.
Die van policy is al ingevuld en tabel application heeft een foreign key van het id uit de policy tabel (policy_fk).
Nu wil ik zeg maar dat van alle records uit policy de waarde van PAY_TIME_LIMIT naar tabel application (in kolom pay_time_limit) wordt gekopieerd en dat de juiste waarde bij het juiste record wordt ingevoerd dmv een vergelijkingscheck op het id en policy_fk.
Iets van:
UPDATE application SET PAY_TIME_LIMIT = policy.PAY_TIME_LIMIT WHERE POLICY_FK = policy.ID;
Dit moet dan zeg maar door die hele tabel loopen totdat alle records gekopieerd zijn.
Kan dit uberhaupt dmv een query en zo ja, wat kan ik dan het beste doen?
Alvast bedankt!
Ik moet gegevens van een bepaald kolom uit een tabel kopiëren naar een kolom met dezelfde naam in een andere tabel.
Tabel 1 = policy
Tabel 2 = application
Deze twee tabellen hebben allebei de kolom PAY_TIME_LIMIT.
Die van policy is al ingevuld en tabel application heeft een foreign key van het id uit de policy tabel (policy_fk).
Nu wil ik zeg maar dat van alle records uit policy de waarde van PAY_TIME_LIMIT naar tabel application (in kolom pay_time_limit) wordt gekopieerd en dat de juiste waarde bij het juiste record wordt ingevoerd dmv een vergelijkingscheck op het id en policy_fk.
Iets van:
UPDATE application SET PAY_TIME_LIMIT = policy.PAY_TIME_LIMIT WHERE POLICY_FK = policy.ID;
Dit moet dan zeg maar door die hele tabel loopen totdat alle records gekopieerd zijn.
Kan dit uberhaupt dmv een query en zo ja, wat kan ik dan het beste doen?
Alvast bedankt!
PHP hulp
22/11/2024 07:16:28Jurgen assaasas
17/04/2008 13:40:00Jeffrey
17/04/2008 13:43:00Ja is ook onzin, maar uiteindelijk wordt de kolom PAY_TIME_LIMIT uit policy verwijdert, maar eerst wil ik het verplaatsen/kopiëren naar application voordat ik dingen ga verwijderen.
Frank -
17/04/2008 13:48:00Het is een rare constructie, maar je kunt het zo doen:
Wel eerst even testen, maar zoiets zal het moeten worden.
Het blijft een rare toestand, ik vrees voor een heel erg fout datamodel...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
UPDATE
application,
policy
SET
application.PAY_TIME_LIMIT = policy.PAY_TIME_LIMIT
WHERE
application.POLICY_FK = policy.ID
application,
policy
SET
application.PAY_TIME_LIMIT = policy.PAY_TIME_LIMIT
WHERE
application.POLICY_FK = policy.ID
Wel eerst even testen, maar zoiets zal het moeten worden.
Het blijft een rare toestand, ik vrees voor een heel erg fout datamodel...