Van file.php?username=johndoe naar /johndoe
Sam H
02/09/2012 20:47:32Hallo!
Momenteel als users een profiel aanmaken moeten ze surfen naar www.domain.com/file.php?username=johndoe
Ik zou graag hebben dat ze moeten surfen naar www.domain.com/johndoe
Hoe doe ik dit?
Liefst niet met .HTACCESS want het is de bedoeling dat dit script door meerdere mensen op meerdere hosts wordt gebruikt.
MVG
Momenteel als users een profiel aanmaken moeten ze surfen naar www.domain.com/file.php?username=johndoe
Ik zou graag hebben dat ze moeten surfen naar www.domain.com/johndoe
Hoe doe ik dit?
Liefst niet met .HTACCESS want het is de bedoeling dat dit script door meerdere mensen op meerdere hosts wordt gebruikt.
MVG
PHP hulp
21/11/2024 22:53:39.htaccess werkt op 99% van de hosts....
Tenzij Woelmuis, maar dan ben je toch er toch al achter dat dat een prehistorische hosting is.
Tenzij Woelmuis, maar dan ben je toch er toch al achter dat dat een prehistorische hosting is.
Sam H
02/09/2012 20:51:29Ja ik weet dat het overal werkt, maar het is niet praktisch dat elke user dit handmatig moet gaan aanpassen op zijn eigen host (veel mensen weten niks van enige programmeer taal af).
lever een sample .htaccess mee?
Uploaden en klaar? Zo'n rocket science is .htaccess in gebruik nemen nu ook weer niet.
Uploaden en klaar? Zo'n rocket science is .htaccess in gebruik nemen nu ook weer niet.
Gewijzigd op 02/09/2012 20:56:27 door - Ariën -
Sam H
02/09/2012 20:56:44Hmm misschien is dit nog de beste oplossing. :)
Heb je een voorbeeldje van deze Rewrite code voor in .htaccess?
Heb je een voorbeeldje van deze Rewrite code voor in .htaccess?
John Berg
02/09/2012 20:57:05Sam H
02/09/2012 20:58:37Ik dacht dat het moeilijker was omdat dit eventueel beveiligd was, soms niets zichtbaar, niet overwritable, geen idee wat allemaal :p