van MySql naar access
Nicos
19/12/2007 10:29:00Kunnen jullie mij een paar tips geven hoe ik mysql data in een access database kan krijgen. De situatie is als volgt:
Bij een hosting provider heb ik een mysql database draaien. Iedere nacht wil ik deze database synchroniseren met lokale access database bij mij op de hardeschijf. Op de één of andere manier zou het mooi zijn als er vanuit de mySql database automatisch een dump naar bv een text-file wordt gemaakt. Deze tekstfile importeer ik dan wel weer in Access.
--------------------------------------------------------------------------------
Bij een hosting provider heb ik een mysql database draaien. Iedere nacht wil ik deze database synchroniseren met lokale access database bij mij op de hardeschijf. Op de één of andere manier zou het mooi zijn als er vanuit de mySql database automatisch een dump naar bv een text-file wordt gemaakt. Deze tekstfile importeer ik dan wel weer in Access.
--------------------------------------------------------------------------------
PHP hulp
20/11/2024 13:20:27Terence Hersbach
19/12/2007 10:44:00Nicos
19/12/2007 10:55:00Jan Koehoorn
19/12/2007 11:03:00Nicos
19/12/2007 11:24:00Dit gaat natuurlijk prima, maar ik wil graag dat dit automatisch gebeurd iedere nacht en dat de file lokaal terecht komt.
Is er een query voor om die dump te maken naar cvs?
Doormiddel van een ftp-sessie krijg ik de file dan wel lokaal.
Is er een query voor om die dump te maken naar cvs?
Doormiddel van een ftp-sessie krijg ik de file dan wel lokaal.
bart van der veen
19/12/2007 11:45:00ah das mooi je kunt de csv zo in access plaaten dat hij altijd eerst de csv inlaat en daar de datbase van opmaakt, dan moet je even spelen met de import instelling. ik heb het in iedergeval voor elkaar gekregen..
Jan Koehoorn
19/12/2007 11:49:00Dan zou je een cronjob moeten aanmaken (als je host dat toestaat) en met een script dat CSV bestand moeten aanmaken. Vervolgens hem als bijlage in een mail prakken en die naar jezelf laten mailen.
Exporteren via een query gaat via de OUTFILE syntax, zie daarvoor het MySQL manual.
Om te mailen raad ik je de Swift Mailer Class aan.
Exporteren via een query gaat via de OUTFILE syntax, zie daarvoor het MySQL manual.
Om te mailen raad ik je de Swift Mailer Class aan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn