van MySql naar access

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicos

Nicos

19/12/2007 10:29:00
Quote Anchor link
Kunnen jullie mij een paar tips geven hoe ik mysql data in een access database kan krijgen. De situatie is als volgt:

Bij een hosting provider heb ik een mysql database draaien. Iedere nacht wil ik deze database synchroniseren met lokale access database bij mij op de hardeschijf. Op de één of andere manier zou het mooi zijn als er vanuit de mySql database automatisch een dump naar bv een text-file wordt gemaakt. Deze tekstfile importeer ik dan wel weer in Access.

--------------------------------------------------------------------------------

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 13:20:27

Terence Hersbach

Terence Hersbach

19/12/2007 10:44:00
Quote Anchor link
waarom in access? je kan toch gewoon lokaal ook een mysql-database bijwerken?

Nicos

Nicos

19/12/2007 10:55:00
Quote Anchor link
Wij hebben een VB programma draaien die met een lokale access database werkt.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/12/2007 11:03:00
Quote Anchor link
Ik zou met phpMyAdmin exporteren naar CSV. Die kun je vervolgens importeren in Access.

Nicos

Nicos

19/12/2007 11:24:00
Quote Anchor link
Dit gaat natuurlijk prima, maar ik wil graag dat dit automatisch gebeurd iedere nacht en dat de file lokaal terecht komt.

Is er een query voor om die dump te maken naar cvs?
Doormiddel van een ftp-sessie krijg ik de file dan wel lokaal.

Bart van der veen

bart van der veen

19/12/2007 11:45:00
Quote Anchor link
ah das mooi je kunt de csv zo in access plaaten dat hij altijd eerst de csv inlaat en daar de datbase van opmaakt, dan moet je even spelen met de import instelling. ik heb het in iedergeval voor elkaar gekregen..

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/12/2007 11:49:00
Quote Anchor link
Dan zou je een cronjob moeten aanmaken (als je host dat toestaat) en met een script dat CSV bestand moeten aanmaken. Vervolgens hem als bijlage in een mail prakken en die naar jezelf laten mailen.

Exporteren via een query gaat via de OUTFILE syntax, zie daarvoor het MySQL manual.

Om te mailen raad ik je de Swift Mailer Class aan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.