van mysql result naar berekening

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jens V

Jens V

27/12/2006 23:12:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje over hoe ik uit een resultaat uit een query, dus bv $row['percentage'] , een berekening kan uitvoeren.

Ik wil alle gegevens van de rij 'percentage' hebben, en die dan kunnen optellen.

Dus stel:
rij 1: 75%
rij 2: 60%
rij 3: 0%

Dan moet ik die percentages kunnen optellen... (en achteraf dan delen door de mysql_num_rows).
Als er dan een rij bijkomt, moet die dan ook automatisch die rij in de bereking opnemen.

Hoe kan ik dit doen?

Mvg,
Jens

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 11:23:31

Robert Deiman

Robert Deiman

27/12/2006 23:26:00
Quote Anchor link
SELECT (SUM(percentage)/COUNT(id)) AS gemiddeld FROM tabel

Frank -

Frank -

28/12/2006 00:14:00
Quote Anchor link
Ik hoop wel dat je de percentages als een INT of DECIMAL hebt opgeslagen. Anders valt er niet meer mee te rekenen. Die % hoort er in elk geval niet in thuis.

Zie verder de oplossing van Robert, dat is de juiste. Jij probeerde een paard achter de wagen te spannen door eerst alle zooi op te halen en dan ineens te bedenken wat je er mee wilt doen. Bedenk eerst wat je er mee wilt doen, laat dan de database het werk verrichten en ontvang vervolgens het resultaat. Dat is een stuk slimmer én sneller.

D B

D B

28/12/2006 00:19:00
Quote Anchor link
Frank niets meer mee te rekenen is overdreven he :P

Maar verder heb je wel gelijk :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.