Van photoshop naar website
Als je een design hebt gemaakt in photoshop voor je website en je hebt alles gesliced enz. hoe kun je er dan voor zorgen dat dmv. css de website weer helemaal hetzelfde komt uit te zien als in Photoshop?
Alvast bedankt!
Door een cursusje CSS te volgen!
dan ziet hij er toch uit als in Photoshop ^^
@Aaron, je zal inderdaad wat kennis van CSS moeten hebben of dit laten doen door iemand die er verstand van heeft. (Je kan op deze site ook een vacature daarvoor plaatsen (ook als het vrijwillig moet))
Tuurlijk dat is waar, maar denk wel een goede manier om het onder de knie te krijgen..
Zo heb ik het ook geleerd xD
Ik heb wel wat verstand van css maar wat ik bedoel te zeggen is dat je echt voor elk ding op de website met pixels moet gaan bepalen waar hij moet komen te staan? Of kun je dit beter met procenten doen
Het hele slicen werkt met css niet zoals vroeger met tabellen. In css werk je sneller met lagen waardoor je soms eenvoudig lagen over elkaar heen kan gooien. Slicen hoort er natuurlijk nog wel bij, maar komt naar mijn idee wat minder voor als je veel met css werkt dan met tabellen.
Kan je je nader verklaren dan? Slicen moet nog steeds gewoon gebeuren, alleen voordeel van werken met div'jes is dat je minder losse stukken nodig hebt om te slicen. Het is allemaal wat eenvoudiger in te delen.
Slicen zelf is niet veranderd, maar je hebt meer vrijheid, mogelijkheden om dingen te positioneren, waardoor je minder losse "puzzelstukjes" nodig hebt.
Deze manier gebruik ik nu nooit en te nimmer meer. De layers die ik in photoshop gebruik om mijn pagina op te bouwen gebruik ik bijna 1:1 of een aantal in één gemerged in mijn css layout. Geen op de pixel nauwkeurig snijden/slicen meer dus.
Het is ook maar wat je slicen noemt hoor. Ik noemt 't altijd 'omzetten naar een werkbare html layout' ;-)
Maar als een logo over een background valt, dan slice ik dat ook niet meer. Inderdaad meer losse zaken opslaan.