Variabele in php echo'n voor Javascript
Thomas
20/04/2007 16:31:00Ik probeer een variabele van PHP naar Javascript door te geven middels een echo:
Nu is mijn probleem dat Javascript alleen dit accepteert:
var test = "URL";
Mijn probleem in het fatsoenlijk echo'n van een dubbele quote in php zonder dat ik syntax errors krijg. Wanneer ik geen quotes echo, pakt Javascript mijn var niet goed en loopt mijn pagina vast.
In mijn HTML pagina heb ik al hiervoor in de HTML neergezet:
<script type="text/javascript">
Dit sluit ik ook weer netjes af aan het einde.
Is er een manier waarop ik normaal een paar quotes kan echo's in PHP?, zodat ik een variabele kan doorgeven. Moet ik het zoeen in het kader van een escape? ("/)
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "var path=afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone=";
?>
echo "var path=afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone=";
?>
Nu is mijn probleem dat Javascript alleen dit accepteert:
var test = "URL";
Mijn probleem in het fatsoenlijk echo'n van een dubbele quote in php zonder dat ik syntax errors krijg. Wanneer ik geen quotes echo, pakt Javascript mijn var niet goed en loopt mijn pagina vast.
In mijn HTML pagina heb ik al hiervoor in de HTML neergezet:
<script type="text/javascript">
Dit sluit ik ook weer netjes af aan het einde.
Is er een manier waarop ik normaal een paar quotes kan echo's in PHP?, zodat ik een variabele kan doorgeven. Moet ik het zoeen in het kader van een escape? ("/)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas
PHP hulp
29/11/2024 02:23:19stijn
20/04/2007 17:17:00Daar zijn 2 oplossingen voor:
zet het niet tussen "" maar tussen ''
dus:
En je kunt het met \" doen dus:
zet het niet tussen "" maar tussen ''
dus:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo 'var path="afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone="';
?>
echo 'var path="afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone="';
?>
En je kunt het met \" doen dus:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "var path=\"afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone=\"";
?>
echo "var path=\"afterwards.php?provider='".$provider."'&brand='".$brand."'&phone=\"";
?>