variabele opslaan uit "select"
ik heb op mijn website een selectie waar men uit een selectbox eerst kiest voor een provincie (uit de database) en daarna voor plaats (uit de database).
Nou wil ik dat op het moment dat men bij provincie kiest voor gelderland.... men bij plaats alleen de steden uit gelderland krijgt als keuze.
Dit loopt in de database via het veld state_id.
Het lukt me echter niet om na de keuze voor provincie het veld state_id te bewaren en te gebruiken voor
$strSQL= "SELECT city FROM cities where state_id=$state";
Hoe sla ik die variabele "$state" op om te gebruiken bij de volgende select ?
Hier is het programmadeel waar het om gaat...
<div class="row">
<div class="col-md-2">
<label for="state_name_box">Provincie:<span id="state_name_box_err"></span></label>
<select state="state_id" id="state_id_box" class="state_id_box state_name form-control">
<option value="any">Elke</option>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql = mysql_query("SELECT * FROM states");
while ($row = mysql_fetch_array($sql)){
echo "<option value='".$row[state_id]."'>".$row[state_name]."</option>";
}
?>
$sql = mysql_query("SELECT * FROM states");
while ($row = mysql_fetch_array($sql)){
echo "<option value='".$row[state_id]."'>".$row[state_name]."</option>";
}
?>
</select>
</div>
<div class="col-md-2">
<label for="city_id_box">Plaatsnaam:<span id="city_id_box_err"></span></label>
<select name="city_id" id="city_id_box" class="city_id_box state form-control">
<option value="any">Elke</option>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$rs1 = mysql_query($strSQL);
while($row = mysql_fetch_array($rs1)) {
echo "<option value='".$row[path]."'>".$row[city]."</option>";
}
?>
$rs1 = mysql_query($strSQL);
while($row = mysql_fetch_array($rs1)) {
echo "<option value='".$row[path]."'>".$row[city]."</option>";
}
?>
</select><BR><BR>
</div>
Geef ik $state een vaste waarde dan werkt het wel (bijv. $state=4500) dan werkt het wel maar ik wil dat de gebruiker dat bepaalt.
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Alle ideeen welkom !
Fijn ! Geen enkele reactie... Thx !
S van der Veen op 04/07/2014 14:02:32:
Fijn ! Geen enkele reactie... Thx !
Met een dergelijke houding verwacht ik ook niet dat je veel reacties zult krijgen.
Je mag een bericht gerust bumpen, maar doe dat wel op een normale/respectvolle manier. Dit is een vrijwillig forum en niemand is verplicht om te antwoorden. Die cynische ondertoon is daarom ook echt niet nodig.
Die $state kun je opslaan in een sessie via $_SESSION['state'] = $state;
Over sessies valt voldoende te vinden, ook op deze site (gebruik de zoekfunctie rechtsboven). Als je er niet uitkomt, dan kun je dat hier weer laten weten... maar graag wel op een respectvolle manier.
SELECT * => Waarom alles selecteren? Je gebruikt alleen state_id en state_name.
SELECT city => Je gebruikt hier path en city. Waar komt path vandaan?
En $row[state_id] enz. moet $row['state_id'] zijn. Dus met quotes.
Ik neem aan dat je in de tweede select direct de juiste gegevens wilt laten zien.
Dat zal je met Ajax moeten doen.
Er was geen disrespect bedoeld. Soms zit je alleen even met je handen in je haar en hoop je op een reactie. Als je die niet krijgt word je daar soms snibbig van... excus. Het leek alsof niemand het las.
Geloof me, dat heeft iedereen hier wel eens.
>> Als je die niet krijgt word je daar soms snibbig van... excus. Het leek alsof niemand het las.
Het wordt echt wel gelezen. Hou vooral in gedachten: hoe duidelijker en "to the point" jij jouw vraag stelt, des te eerder zul je antwoord krijgen. Als je na 24 uur geen antwoord hebt, kun je je bericht "bumpen" door vriendelijk te vragen of er alsnog iemand is die kan helpen.
Meteen in je allereerste bericht wat je op dit forum post een beetje snibbig gaan lopen doen, komt nou niet echt heel vriendelijk over. Maar goed, ik ga er vanuit dat het in de toekomst beter zal gaan. Welkom op het forum.