Variabelen in een apart bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tijs Gerats

Tijs Gerats

28/06/2011 13:09:29
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig met een website en heb ondertussen heel wat bestanden. De website is gescript in php dus ik heb heel wat variabelen. Maar nu worden de bestanden zo lang en komen er zoveel variabelen te staan dat ik soms het overzicht een beetje kwijt ben.
Zou het nu slim zijn om 1 bestand in elke file te includen waarin ik de meest gebruikte variabelen neerzet. Zoals query`s enzo.

Mijn vraag hierbij is ook of de site dan niet langzamer wordt omdat hij al die variabelen moet gaan laden terwijl hij ze niet op elke pagina nodig heeft?

~Tijs

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 09:54:07

Maikel  B

Maikel B

28/06/2011 17:16:42
Quote Anchor link
je zou voor veel voorkomende dingen gewoon een functie kunnen schrijven. En dan de functies per categorie verdelen over een aantal pagina's.
Ik heb voor mijn website zeg maar een functie die alle gegevens ophaalt per gebruiker. Dan hoef ik alleen de functie aan de roepen en de id invullen en dan haalt ie alle gegevens uit de user.functions.php

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.