variabelen kwijt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »
Marcus geleyn

marcus geleyn

27/01/2012 23:15:59
Quote Anchor link
ik ben al een heel eind om voor mijn dochter een bestelformulier te maken. Het is de bedoeling dat klanten hun foto's kunnen bekijken en kunnen bestellen welke foto's ze willen en hoeveel.

De link: http://www.sarahgeleyn.be/werkmap/previews/login.php
(Dat werkt en het paswoord wordt meegenomen naar de pagina 'main3.php' waar de foto's en bestelformuliet verschijnen.

Als het proces de eerste maal wordt uitgevoerd verloopt alles prima. De foto's verschijnen, het overzicht van de reeds bestelde foto's en het invulformulier (alles dient nog een juiste look te krijgen).

Als het bestelformulier ingevuld is en ik druk op 'submit', dan wordt het overzicht wel aangepast met de nieuwe gegevens, maar de foto's en de klantgegevens (in dit geval als voorbeeld d,e,f onder elkaar) verschijnen niet meer.

Ik heb al van alles geprobeerd met global, $fotomap = $_POST['pass']; , enz, maar ik kom er echt niet uit. Kan iemand mij helpen?

Dit is het script van 'main3.php' (afgekeken van 'ardguest'). Er staat nog wel wat teveel in maar dat is nu onbelangrijk.

Alleen relevante code plaatsen aub...
Gewijzigd op 28/01/2012 01:00:00 door Erik Rijk

PHP hulp

PHP hulp

13/03/2025 05:41:59

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 00:45:31
Quote Anchor link
Graag alleen relevante code posten.

Zet dit bovenin je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

// rest
?>

Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 09:56:21
Quote Anchor link
Je login werkt (ook) nog niet helemaal. Zonder inloggegevens kun je inloggen. Dat wordt nog veranderd?

Je controles in het formulier werken nog niet goed. Als ik overal tekst in vul, wordt het geaccepteerd, terwijl fotonummer (max. 2 posities?) en aantal _altijd_ een getal zullen moeten zijn. En waarom bij formaat geen dropdown met de mogelijke formaten?
Ook vind ik het een raar gezicht dat "verwijderen uit bestellijst" doorgestreept staat.

Overigens is je formulier opgemaakt met een tabel; niet helemaal meer van deze tijd. Vreemder vind ik nog dat het formulier helemaal rechts wordt uitgelijnd. Waarom niet gecentreerd?

Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 10:17:23
Quote Anchor link
Hoi mensen, Obelix, de login is goed hoor, die staat in de mail die de klanten ontvangen als de foto's online staan. Iedere klant heeft een andere login en kan enkel zijn foto's bekijken.
Bij formaat komt inderdaad nog een dropdown met daar de stukprijs bij. Verwijderen uit bestellijst moet ook nog afgewerkt worden, maar dat is allemaal voor een volgende stap. Het formulier wordt niet rechts uitgelijnd hoor, links komen de foto's en die zullen niet verschenen zijn. Dat is juist mijn probleem. Als er iets ingevuld wordt dan wordt alles wel aangepast, maar met de 'refresh' verschijnen de foto's niet meer.
Enig idee?

SanThe, ik ga dat eens proberen.

Toevoeging op 28/01/2012 10:23:43:

SanThe, ik krijg nu volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: pass in /home/alduid/public_html/sarahgeleyn/werkmap/previews/main3.php on line 25. Dezelfde melding voor line 58 en 98.
Het gaat hem dus om de regel: $fotomap = $_POST['pass']; en dat is nu juist mijn probleem: bij een refresh ben ik mijn variabelen kwijt.

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 10:27:36
Quote Anchor link
$_POST['pass'] bestaat dus blijkbaar niet. Een $_POST bestaat alleen direct na het submitten van een formulier.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 11:09:26
Quote Anchor link
Maar ook zonder login kan ik dus op je fotobestelpagina komen, terwijl ik daar niets te zoeken heb. Zou het anders/beter beveiligen.

Sla die variabele op in een sessie.

Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 12:39:25
Quote Anchor link
Ok, bijna begrepen. Wat zet ik dan in het begin van de pagina: "$_SESSION['fotomap'] = $fotomap;" of "$_SESSION['fotomap'] = $_POST['pass'];" ?

En wat doe ik dan met deze regel, met betrekking tot .$fotomap.:
"$files = glob("../JavaPowUpload/Extra/FileProcessingScripts/PHP/UploadedFiles/".$fotomap."/*.*");"
Wordt ".$fotomap." dan "$_SESSION['fotomap']"?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 12:42:26
Quote Anchor link
Al geprobeerd ;-)

Wat staat er in $fotomap (of wat moet daar in komen te staan) en wat staat er in $_POST['pass']? Die pass lijkt me een code, of is dat de fotomap?

- Jim  -

- Jim -

28/01/2012 13:07:59
Quote Anchor link
Marcus geleyn op 28/01/2012 12:39:25:
Ok, bijna begrepen. Wat zet ik dan in het begin van de pagina: "$_SESSION['fotomap'] = $fotomap;" of "$_SESSION['fotomap'] = $_POST['pass'];" ?

En wat doe ik dan met deze regel, met betrekking tot .$fotomap.:
"$files = glob("../JavaPowUpload/Extra/FileProcessingScripts/PHP/UploadedFiles/".$fotomap."/*.*");"
Wordt ".$fotomap." dan "$_SESSION['fotomap']"?

Eerst controleren of het wachtwoord (en username) overeenstemmen.
Als dat het geval is:
Code (php)
1
2
// Zet de gegevens van POST['pass'] in de sessie
$_SESSION['pass'] = $_POST['pass'];

Post bestaat n.l. alleen (zoals eerder gezegd) als het forumulier net verstuurd is (net op de knop gedrukt is) daarna niet meer.

Later in de pagina moet je dan referen naar $_SESSION['pass'] ipv $_POST['pass'].

Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 13:34:10
Quote Anchor link
Yep Obelix, $_POST[pass'] is de unieke naam van de fotomap die de klant kan inkijken. Heb ondertussen al wat uitgeprobeerd, maar de ene foutmelding na de andere. Volgens mij mag er in het begin van de pagina niets staan met '... = $_POST['pass']'. Want bij de eerstvolgende refresh is $_POST['pass'] leeg en dus geen foto's meer te zien.

Kun je aub een voorbeeld geven om de inhoud van "$_POST['pass']", die bij het inloggen wordt bepaald, altijd en overal, bij elke refresh opnieuw te kunnen oproepen? Ik zou er heel dankbaar voor zijn.

Deze regel staat bij de inlogpagina en werkt één maal op de bestelpagina: $fotomap = $_POST['pass'];

Wat moet er nu op de bestelpagina komen om bij iedere refresh de inhoud van $fotomap niet kwijt te spelen?

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 13:50:44
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
if(isset($_POST['pass']))
{

}

?>

Als je dit voorin je bestand zet,dan kan je verderop $_SESSION['pass'] gebruiken. Ook na een refresh zal $_SESSION['pass'] nog bestaan.

Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 14:08:07
Quote Anchor link
Allemaal al gedaan Jim, bedankt om te reageren trouwens.

bovenaan de inlogpagina heb ik nu onderstaande regel gezet:

Op de volgende pagina zet ik op regel 28: $fotomap = $_SESSION['pass'];
maar krijg onderstaande foutmelding:

Notice: Undefined variable: _SESSION in /home/alduid/public_html/sarahgeleyn/werkmap/previews/main3.php on line 28

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 14:17:05
Quote Anchor link
session_start() vergeten.

Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 15:05:31
Quote Anchor link
Met session_start() is de foutmelding wel weg, maar verschijnen er helemaal geen foto's meer na het inloggen.

Alex Hakkenberg

Alex Hakkenberg

31/01/2012 18:47:26
Quote Anchor link
Plaats de hele code eens?

Marcus geleyn

marcus geleyn

01/02/2012 19:53:34
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de tips, heb mijn fout gevonden.
Zo moest het zijn:

if ($_POST['fotomap'] != "") {
$fotomap = $_POST['fotomap'];
$vfotomap = isset($_POST['fotomap']) ? trim($_POST['fotomap']) : "";
$_SESSION['fotomap'] = $vfotomap;
}
else {
$fotomap = $_SESSION['fotomap'];
}

Zo verschijnen de eerste keer de foto's via $_POST
De tweede keer via de aangemaakte $_SESSION.

- SanThe -

- SanThe -

01/02/2012 20:41:47
Quote Anchor link
Als $_POST['fotomap'] niet bestaat krijg je nog steeds een notice-melding. Er bestaat dan zelfs een kans dat je op $_SESSION['fotomap'] ook een notice-melding krijgt.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
session_start();
$_SESSION['fotomap'] = isset($_SESSION['fotomap']) ? $_SESSION['fotomap'] : '';
$_SESSION['fotomap'] = isset($_POST['fotomap']) ? trim($_POST['fotomap']) : $_SESSION['fotomap'];
?>

Zo krijg je geen meldingen en kan je overal met $_SESSION['fotomap'] werken.

Robin Van den Broeck

Robin Van den Broeck

05/02/2012 22:58:39
Quote Anchor link
Even nog iets extra. Dit is beter:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(empty($_POST['fotomap'])){
    //Code hier
}
?>
Gewijzigd op 05/02/2012 23:02:55 door Robin Van den Broeck

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.