Variabelen naar Script op andere server
Hoe kan ik halverwege de uitvoering van een script een ander script (op een andere server) includen, maar ook een variabele meesturen en weer ontvangen. Ik wil dit doen omdat mijn hoster geen fopen of Curl toestaat om bestanden te openen/lezen. Ik heb nog een ander hosting pakketje waar dat wel kan (maar andere dingen weer niet), dus ik zou een deel van het script (kijken of een domein benaderbaar is door bv: -> if(@fopen('http://www.'.$domein.'.'.$ext, 'r')) { ...etc ) De variabelen $domein, en $ext moeten heen, en een variabele terug (wel/niet benaderbaar)...
Dit natuurlijk zonder bestaande pagina-layout te wijzigen...
Wellicht is het simpel, maar voor mij is het nieuw...
Alvast bedankt voor de reactie,
Richard
als fopen en cURL niet werken, dan kan je nog steeds file_get_contents en desnoods socket proberen.
cURL -> niet toegestaan
file_get_contents -> niet toegestaan
fsockopen -> niet toegestaan
:-(
Dan kun je er gewoon niet bij. Maar als je dat wilt waarom zit je dan bij die host?
Probeer het eens met Ajax.
TJVB schreef op 02.12.2009 17:46:
Dan kun je er gewoon niet bij. Maar als je dat wilt waarom zit je dan bij die host?
Dat vraag ik me nu inderdaad ook af... Iemand een tip voor een goede (niet te dure) hoster die niet de functionaliteiten zo beperkt dat je in de knoei komt met je php scripts, of andere beperkingen waar je pas achter komt als je het hostingpakket al hebt aangeschaft?
Ps. Mijn oorspronkelijke vraag is nog niet beantwoord... Weet iemand of dat kan met bovenstaande beperkingen?
Met die beperkingen niet. De opmerking om AJAX te gebruiken zou eventueel kunnen, neem ik aan. Maar dan kan je niks includen, alleen bijv. een variable ophalen vanaf je andere server.
Ik spreek uit ervaring, heel tevreden.
John schreef op 02.12.2009 20:23:
Linux server onder je buro thuis. Alle vrijheid, root rechten, wat wil je nog meer. Met de tegenwoordige adsl abo's een fluitje van cent zolang je maar geen films aanbiedt.....
Met mijn huidige upload begin ik daar maar niet aan... en voor de extra kosten per maand voor een topabbo kun je onderhand een eigen server huren in een hostingbedrijf, in ieder geval een virtual server met alle rechten...
Ik zal 's gaan zoeken naar een AJAX oplossing (nog nooit gedaan). Het enige wat er moet gebeuren is een $ sturen naar een andere server (bv. "www.phphulp.nl", en een $ terug met de waarde 0/1 of het domein benaderbaar is...)
Richard v/d Veen schreef op 02.12.2009 18:04:
Dat vraag ik me nu inderdaad ook af... Iemand een tip voor een goede (niet te dure) hoster die niet de functionaliteiten zo beperkt dat je in de knoei komt met je php scripts, of andere beperkingen waar je pas achter komt als je het hostingpakket al hebt aangeschaft?
Ps. Mijn oorspronkelijke vraag is nog niet beantwoord... Weet iemand of dat kan met bovenstaande beperkingen?
TJVB schreef op 02.12.2009 17:46:
Met de bovenstaande beperkingen zal het niet gaan lukken.
Stel eerst je eisen voor een hoster op een rijtje en ga dan eens rondkijken. Eventueel de support van een aantal mailen om te controleren of ze bieden wat jij nodig hebt (en kun je meteen de reactie tijd controleren)
John schreef op 02.12.2009 20:23:
Dan ben ik toch zeer nieuwsgierig wat voor upload jij hebt en hoeveel bezoekers jij dan thuis krijgt.Linux server onder je buro thuis. Alle vrijheid, root rechten, wat wil je nog meer. Met de tegenwoordige adsl abo's een fluitje van cent zolang je maar geen films aanbiedt.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
Nu heb ik nog niet veel bezoekers, maar als ik 'helemaal' klaar ben met de site ga ik ermee adverteren, en dan wil ik niet gelijk tegen uploadbeperkingen aanlopen...
Mocht je nieuwsgierig zijn, hieronder een voorbeeld van het downloadgedeelte met categoriën (is nog in ontwikkeling)...
http://uwpcdokter.siliconzone.nl/gratis_software/gratis_software_antivirus.php
(Misschien hebben jullie ook nog tips ? ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Richard v/d Veen
:-)
TJVB schreef op 02.12.2009 22:58:
Dan ben ik toch zeer nieuwsgierig wat voor upload jij hebt en hoeveel bezoekers jij dan thuis krijgt.
1mbits en ik moet wel bekennen dat ik geen full-swing productie draai met duizenden bezoeker. Drie kleine serieuze websites en twee test websites die elders productie draaien.