vaste tekst uit resultaat halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stephan de vries

stephan de vries

07/07/2011 21:04:13
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik haal de volgende resultaten uit database velden:
pagina.php?id=1
pagina.php?id=2
pagina.php?id=11
pagina.php?id=24
pagina.php?id=99 enz.
(dit is letterlijk de tekst die in het veld opgeslagen is)

Nu wil ik graag alleen het getal hiervan gebruiken, of laten zien. Dus niet pagina.php?id=

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ik kan het in google niet vinden, misschien omdat ik niet weet hoe zoiets heet.

Alvast super bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

14/03/2025 04:05:03

Gerhard l

gerhard l

07/07/2011 21:12:23
Quote Anchor link
kijk eens naar explode.
Waarom zou je deze info opslaan? En als je ze opslaat woorden dan niet alleen het id?

Stephan de vries

stephan de vries

07/07/2011 21:19:25
Quote Anchor link
De reden dat ik deze hele regel opsla is omdat het een link is. Maar niet iedere link gaat naar pagina.php, er is ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld naar contact.php te linken. Dus met alleen het id ben ik er nog niet.

Gerhard l

gerhard l

07/07/2011 21:23:00
Quote Anchor link
Waarom zou je een link in een database opslaan? Werk gewoon met $_GET functie, als je op pagina.php zit haal je met $_GET['id'] het id op en doe je ermee wat je wil.

The Force

The Force

08/07/2011 02:28:20
Quote Anchor link
Waardes in kolommen dienen atomair te zijn. Dan loop je ook niet tegen dergelijke problemen aan. Duss sla de php pagina en de id in een aparte kolom op. Als je ze gescheiden nodig hebt dan kan dat makkelijk, heb je ze aan elkaar nodig dan voeg je ze gewoon met PHP (of zelfs met SQL) aan elkaar.

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

08/07/2011 09:44:17
Quote Anchor link
Hallo

Exploden denk ik dat het makkelijkste is..

Mvg Kasper
Gewijzigd op 08/07/2011 09:45:16 door Kasper Heyndrickx

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.