veilig cms systeem
Graag wil voor mijn klanten een systeem bouwen waarin zij hun facturen kunnen zien, opmerkingen kunnen plaatsen over hun website en nog veel meer. Voor mijzelf wil ik een urenregistratie en administratie gedeelte doen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit zou kunnen bouwen, in twee aparte databases en die verbinden, of alles in een, met twee veschillende mappen ieder met een eigen cms
Je kan alles prima in een enkele database opslaan. Zet je gegenereerde (pdf)facturen bij voorkeur buiten je webroot.
ik wil mijn pdf's via mijn database maken, dat ze naar een pagina met een id gaan en daar hun pdf online kunnen zien
Van eenvoudig naar moeilijk:
- CodeIgniter
- Laravel
- Zend of Symfony
Daar kan ik wel naar kijken, ik zat er zelf aan te denken om het in pdo te schrijven
Alle genoemde opties zullen standaard met pdo werken.
Tja, maar of ze er ook gebruik van maken ....
Voor ZF en CI kan ik niet spreken, maar Symfony en Laravel gebruiken by default PDO. Ik verwacht dat ZF en CI het ook doen, anders zijn ze nodig aan een update toe.
https://ellislab.com/forums/viewthread/218455/ (Op de onderste helft van de pagina)
.
Gewijzigd op 20/12/2014 11:42:20 door Frank Nietbelangrijk
Ik gebruik zelden prepared statements.
@Ger: begin me af te vragen hoe jij een website bouwt?
Wouter J op 20/12/2014 00:20:27:
Voor ZF en CI kan ik niet spreken, maar Symfony en Laravel gebruiken by default PDO. Ik verwacht dat ZF en CI het ook doen, anders zijn ze nodig aan een update toe.
Codeigniter kan gebruikmaken van PDO. Je kunt dit aangeven in de config.
Mijn CMS maakt er ook gebruik van. Dit is compleet geschreven met Codeigniter 2.*
Frank Nietbelangrijk op 20/12/2014 13:36:13:
@Ger: begin me af te vragen hoe jij een website bouwt?
Met asp.net :-P
Ger van Steenderen op 20/12/2014 21:33:52:
Met asp.net :-P
ahh.. komt de aap uit de mouw :p
Wat ik me trouwens afvraag is hoe jij in PHP 4 en eerder een website bouwde, toen was er nog geen PDO en MySQLi .....
Ik bouwde toen vrolijk websites met plain php en mysql functies. Over mysql injection had ik nog niet gehoord en internet was nog niet zo goed vertegenwoordigd als nu dus ging het met een goed boek op schoot :-)