Veilige upload PDF bestanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Sander Drenth

Sander Drenth

15/09/2012 19:45:59
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website waarbij de gebruikers persoonlijke informatie moeten kunnen downloaden. De persoonlijke bestanden zullen worden aangeleverd in PDF. Ik heb al op het internet gezocht naar een script die een goede basis zou vormen, maar ik zou graag wat adviezen willen hebben voordat ik hiermee begin. Zelf ben ik nog niet zo heel lang met PHP bezig en aangezien een goede beveiliging van deze PDF-bestanden erg belangrijk is, wou ik graag hulp van ervaren PHP'ers om deze bestanden zo veilig mogelijk te kunnen opslaan en aanbieden.

Het idee is als volgt:

Admin upload een PDF voor één bepaalde bezoeker (aan de hand van auto_increment ID).

Het bestand wordt ergens opgeslagen. Ik had gelezen dat je dit het beste op je server kan zetten (hoe?) en hoe kan ik dit veilig wegzetten op de server? (dus wel bereikbaar voor de bezoeker, maar niet via bijv. URL).

Ik zat zelf te denken dat bij het opslaan van de PDF een soort link gecreëerd moet worden die opgeslagen kan worden in de database? Die vervolgens via een MYSQL query uitgelezen kan worden en geprint kan worden op de persoonlijke pagina van de bezoeker?

De bezoeker moet het bestand uiteindelijk kunnen downloaden op zijn persoonlijke pagina.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste (veiligste) aan kan pakken?

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 09:20:46

Reggie Dinsbach

Reggie Dinsbach

19/09/2012 09:12:56
Quote Anchor link
Sander, ik heb afgelopen week zoiets gemaakt.
Procedure A. Gebruiker geeft door type bestand, omschrijving en betreffende pdf en roept procedure B aan.
Procedure B doet 2 dingen: 1) upload pdf en plaatst het op der server in een speciale directory en 2) maakt een record aan in MySQL database.
Op de website van de gebruiker wordt, als de pagina wordt aangeroepen, de gegevens uit de MySQL database gehaald en getoond en door op 1 van de omschrijvingen te drukken, wordt de pdf getoond.
Als dit ongeveer is wat je wilt, laat het me weten.

Toevoeging op 19/09/2012 09:13:37:

Sander, ik heb afgelopen week zoiets gemaakt.
Procedure A. Gebruiker geeft door type bestand, omschrijving en betreffende pdf en roept procedure B aan.
Procedure B doet 2 dingen: 1) upload pdf en plaatst het op der server in een speciale directory en 2) maakt een record aan in MySQL database.
Op de website van de gebruiker wordt, als de pagina wordt aangeroepen, de gegevens uit de MySQL database gehaald en getoond en door op 1 van de omschrijvingen te drukken, wordt de pdf getoond.
Als dit ongeveer is wat je wilt, laat het me weten.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2012 09:37:27
Quote Anchor link
Kijk anders eens naar verot.net, de uploadclass...

Sander Drenth

Sander Drenth

19/09/2012 19:24:44
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties! Zal van de week als ik er tijd voor heb even naar kijken. Ik kom er nog op terug!

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/09/2012 00:53:29
Quote Anchor link
Sander,

Een idee:
Maak een beveiligde map op je website met behulp van .htaccess en .htpasswd.
Als je op deze termen googelt vindt je genoeg info hoe dit te doen. veel providers geven op hun site tevens uitleg.

Deze map is dan niet meer toegankelijk rechtstreeks via de browser maar wel voor PHP.
Je kunt via je php script dan dus de pdf files in de map opslaan, lezen, kopieren, verplaatsen en verwijderen. succes.

Sander Drenth

Sander Drenth

06/10/2012 14:35:14
Quote Anchor link
Het is me gelukt een beveiligde directory aan te maken, thnx! Ik ga nu verder met de rest. Heb het aan de hand van deze tutorial gedaan. Voordat je htaccess bestanden plaatst moet je eerst even naar path.php gaan om de link te vinden die je moet gebruiken voor je htaccess bestand.

http://www.bewired.nl/artikelen/42/Een-map-beveiligen-met-htaccess

Sander Drenth

Sander Drenth

15/10/2012 20:44:08
Quote Anchor link
Ben al aardig ver gekomen. Nu kan de gebruiker inloggen en daarna toegang krijgen tot de pdf bestanden. (beveiligd met htaccess en passw dus). Nu is mijn vraag hoe ik in PHP de gebruikers deze stap kan laten overslaan, zodat wanneer zij ingelogd zijn meteen toegang krijgen tot die files, zonder nogmaals speciaal te moeten inloggen om de bestanden te bekijken. Heeft iemand een idee hoe ik het wachtwoord (decrypted) en username uit de htpassw file kan halen?

EDIT: Ik heb inmiddels al uitgevonden hoe ik zowel username als wachtwoord uit moet lezen en hoe deze automatisch kan inloggen. Ik krijg nu alleen nog de volgende melding bij het inloggen, deze zou ik graag overslaan. Hebben jullie enig idee hoe ik deze popup kan overslaan.

De melding die ik krijg is en dus wil overslaan:
U gaat zich aanmelden bij de website “www.domain.nl” met de gebruikersnaam “gebruikersnaam”.

Ophalen van de username en wachtwoord heb ik als volgt gedaan:
$auth_username = $_SERVER["REMOTE_USER"];
$auth_pw = $_SERVER["PHP_AUTH_PW"];

Om automatisch in te loggen doe je simpelweg:
http://gebruikersnaam:[email protected]/beveiligdemap

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 17/10/2012 20:34:27 door Sander Drenth

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.