Veld Blokkeren als er gegevens instaan
Wesley Toet
31/01/2007 22:52:00Hallo,
Hier ben ik weer en omdat ik net begonnen ben met PHP lukt niet alles nog.. Ik zit nu met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:
* Ik heb een bewerkpagina waar ik het volgende in uitlees:
* er zijn ook inputfiles waar nog NIKS is ingevuld. Deze moet wel ingevuld kunnen worden. Alleen zodra er een naam is ingevoerd dan moet het veldje disabled worden zodat de naam die erin staat niet meer aangepast kan worden.
Hoe doe je dit precies in php / mysql ?
Hier ben ik weer en omdat ik net begonnen ben met PHP lukt niet alles nog.. Ik zit nu met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:
* Ik heb een bewerkpagina waar ik het volgende in uitlees:
* er zijn ook inputfiles waar nog NIKS is ingevuld. Deze moet wel ingevuld kunnen worden. Alleen zodra er een naam is ingevoerd dan moet het veldje disabled worden zodat de naam die erin staat niet meer aangepast kan worden.
Hoe doe je dit precies in php / mysql ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wesley Toet
PHP hulp
20/11/2024 08:30:57Robert Deiman
31/01/2007 23:03:00Code (php)
zoiets denk ik.
K i p
31/01/2007 23:03:00Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<input type="text" name="plek21" size="20" value="<?php echo("$p21"); ?>"<?php
if (!empty($p21)) //als $p21 NIET leeg is
{
echo ' readonly="readonly"'; //zet dan neer dat het veld alleen is om te lezen
//je kan ook disabled="disabled" gebruiken, dat geeft hetzelfde effect,
//alleen worden de velden
//dan niet meegepost
//met de andere postwaarden
}
?>>
if (!empty($p21)) //als $p21 NIET leeg is
{
echo ' readonly="readonly"'; //zet dan neer dat het veld alleen is om te lezen
//je kan ook disabled="disabled" gebruiken, dat geeft hetzelfde effect,
//alleen worden de velden
//dan niet meegepost
//met de andere postwaarden
}
?>>
Wesley Toet
31/01/2007 23:10:00Bedankt Robert en Boris heb het ook gelijk opgeschreven in me aantekeningen :D:-) voor als ik het nog eens nodig heb..
heb trouwens deze code gebruikt die was wat korter voor in me script maar heb die van jullie ook getest
heb trouwens deze code gebruikt die was wat korter voor in me script maar heb die van jullie ook getest
K i p
31/01/2007 23:18:00Je kunt jezelf trouwens die shorttags beter niet aanleren. Op sommige andere servers werken die niet / staan die niet aan, i.v.m. de xml-tag geloof ik. Dus gewoon zo: