Veld opslaan dat dient gebruikt te worden.
Warre Kens
25/03/2013 08:52:13Hello,
Ik ben bezig met het opzetten van een applicatie. De structuur en flow hiervan is al 100% af. Nu is het de bedoeling dat ik mijn database structuur in orde breng.
De bedoeling is dat de beheerder velden kan selecteren in de back-end die de front-end gebruiker moet invullen. 90% van deze velden zijn al aanwezig in de database, sommige van de velden kan de admin zelf nog aanmaken.
In de back-end kan de user adhv een vink te plaatsen zeggen of het veld te gebruiken is in dat project ja/nee.
Nu is mijn exacte vraag van, op welke manier kan ik best opslaan in de database welke velden er dienen gebruikt te worden?
Dummy voorbeeldje:
tbl_users
- firstname
- lastname
- street
- country
- city
tbl_data1
- datafield1
- datafield2
- datafield3
tbl_data2
- checkbox1
- checkbox2
- checkbox3
Admin maakt nieuw project -> hij wil enkel voor de end user dat datafield1 en datafield2 en checkbox3 gebruikt moet worden. Op welke manier kan je dit best opslaan/bijhouden?
Er gaan dus veel projecten worden aangemaakt maar niet elk veld gaat gebruikt worden.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het opzetten van een applicatie. De structuur en flow hiervan is al 100% af. Nu is het de bedoeling dat ik mijn database structuur in orde breng.
De bedoeling is dat de beheerder velden kan selecteren in de back-end die de front-end gebruiker moet invullen. 90% van deze velden zijn al aanwezig in de database, sommige van de velden kan de admin zelf nog aanmaken.
In de back-end kan de user adhv een vink te plaatsen zeggen of het veld te gebruiken is in dat project ja/nee.
Nu is mijn exacte vraag van, op welke manier kan ik best opslaan in de database welke velden er dienen gebruikt te worden?
Dummy voorbeeldje:
tbl_users
- firstname
- lastname
- street
- country
- city
tbl_data1
- datafield1
- datafield2
- datafield3
tbl_data2
- checkbox1
- checkbox2
- checkbox3
Admin maakt nieuw project -> hij wil enkel voor de end user dat datafield1 en datafield2 en checkbox3 gebruikt moet worden. Op welke manier kan je dit best opslaan/bijhouden?
Er gaan dus veel projecten worden aangemaakt maar niet elk veld gaat gebruikt worden.
Alvast bedankt!
PHP hulp
06/11/2024 04:35:01Frank Nietbelangrijk
25/03/2013 09:24:24je zult dus een tabel projecten hebben of moeten aanmaken.
het project krijgt dan een project_id.
dan maak je een koppeltabel 'pojectfields' met de volgende kolommen:
- project_id (INT + index)
- tabel (VARCHAR)
- field (VARCHAR)
vervolgens als er een project wordt aangemaakt zoals in jouw voorbeeld (datafield1 en datafield2 en checkbox3 )
dan voeg je in de koppeltabel drie records toe:
het project krijgt dan een project_id.
dan maak je een koppeltabel 'pojectfields' met de volgende kolommen:
- project_id (INT + index)
- tabel (VARCHAR)
- field (VARCHAR)
vervolgens als er een project wordt aangemaakt zoals in jouw voorbeeld (datafield1 en datafield2 en checkbox3 )
dan voeg je in de koppeltabel drie records toe: