veld veranderen in tabel over meerdere db's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davy fraussen

davy fraussen

26/03/2007 08:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb momenteel een tabel met alle sites en paswoorden die ik beheer.

Ik zou nu willen dat ik bij de tabel users in elke database (over meerdere domeinen) het paswoord kan veranderen, dus dat elke bepaalde user, dezelfde paswoord heeft. Dit gewoon door het paswoord in te geven en met 1 klik moet elke db veranderd worden.

Iemand een idée hoe ik dit kan aanpakken?

grtz

PHP hulp

PHP hulp

07/01/2025 18:15:17

Marvin S

Marvin S

26/03/2007 10:19:00
Quote Anchor link
uhmm
met meerdere querys/sqlconnects achter elkaar werken ofzo??
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
include('verbind_host_1.php');
$sql1 ="UPDATE TABLE user
SET wachtwoord=' ".$_POST['wachtwoord']." '
WHERE naam =' "$_POST['naam']." ';";
$uitvoeren1 = mysql_query($sql1) or die(mysql_error());

include('verbind_host_2.php');
$sql2 ="UPDATE TABLE user
$uitvoeren2 = mysql_query($sql2) or die(mysql_error());

include('verbind_host_3.php');
$sql3 ="UPDATE TABLE user
$uitvoeren3 = mysql_query($sql3) or die(mysql_error());

bij alledrie gebruikt hij dezelfde POST waardes.. dus volgens mij zou dit moeten werken.. en in de includes zet je natuurlijk de verschillende informatie van de verschillende database connectie files.. hij doet dus
3keer hetzelfde maar 3 keer op een andere locatie.. (door die includes)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S

Red Crew

Red Crew

26/03/2007 11:09:00
Quote Anchor link
Dan zullen de verschillende databases toch op de zelfde webhost moeten staan.
Want bij 95 % van de webhosts is extern aanroepen van de db uitgeschakeld.

Marvin S

Marvin S

26/03/2007 11:18:00
Quote Anchor link
@redcrew
o oke.. dat wist ik niet =P weer wat geleerd..
omdat bij mij dit niet het geval is whuahah

Frank -

Frank -

26/03/2007 11:52:00
Quote Anchor link
Tip: Zet de boel in 1 database. En daarbij heb je 2 mogelijkheden, de complete databases die je nu hebt allemaal samenvoegen (kan erg lastig zijn) of alleen het user-gedeelte van alle databases samen in 1 aparte database zetten. Op die manier houd je de gegevens keurig bij elkaar en kan er nooit wat fout gaan. Meerdere keren dezelfde gegevens in verschillende databases zetten, gaat gegarandeerd fout.

Er gaat een query fout (bv. verbinding verbroken) en je bent de lul. Het is namelijk niet mogelijk om een transactie over meerdere databases uit te smeren, je kunt dus onmogelijk deze fout automatisch herstellen.

Jacco Engel

Jacco Engel

26/03/2007 11:56:00
Quote Anchor link
@ Frank
hou eens op met dat eeuwige datamodel gehamer. We weten nu wel dat jij het weet en hoe in vredesnaam wil je op een niet omslachtige manier bijv externe toegang tot databases gaan regelen in een aparte database?

Frank -

Frank -

26/03/2007 12:08:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 26.03.2007 11:56:
@ Frank
hou eens op met dat eeuwige datamodel gehamer. We weten nu wel dat jij het weet en hoe in vredesnaam wil je op een niet omslachtige manier bijv externe toegang tot databases gaan regelen in een aparte database?
Met het verkeerde been uit bed gekomen? Dan is het soms slimmer om even je mond te houden of om jouw reactie te censureren.

Het doet namelijk helemaal niet ter zake 'dat ik het wel weet'. Het topic gaat over het probleem van de topicstarter.

Oplossing: Zet de boel op 1 server, dan heb je geen externe toegang nodig. Externe toegang hoeft overigens ook geen enkel probleem te zijn.

Davy fraussen

davy fraussen

26/03/2007 12:51:00
Quote Anchor link
ok merci voor de reactie! zal het eens bekijken.

Jacco Engel

Jacco Engel

26/03/2007 12:51:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 26.03.2007 12:08:
Oplossing: Zet de boel op 1 server, dan heb je geen externe toegang nodig. Externe toegang hoeft overigens ook geen enkel probleem te zijn.

Daar kan ik mee leven

Offtopic:

Ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Echt ging jou eerste reactie voor minder dan 50% inhoudelijk over het probleem van de TS. Maar die discussie voeren we wel een keer beschaaft over PM als je daar de behoefte aan hebt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.