veld waarde vervangen in record

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Franko

Franko

01/04/2005 19:54:00
Quote Anchor link
heb in een formulier een naam ingevoerd en nu wil ik dat er in hetzelfde record (maar in ander veld) een bestandsnaam link bijkomt dit gaat met update
Heb de volgende code:

mysql_query("UPDATE event SET upload = '".$path.$name."'") or die (mysql_error());

maar nu komt ie pas in het volgende record wat ik invoer.
Hoe kan dit?

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 07:58:40

Martijn B

Martijn B

01/04/2005 20:04:00
Quote Anchor link
Die query van jou is een leuke beginners fout. Met een update zonder where verander je dus alle records in de tabel. Erg leuk als je een gebruikers tabel met 100.000 klanten hebt en je weet niet hoe je het terug moet zetten ;D

In de tabel event heb je als het goed is een primary key aangegeven. Meestal een veld met een nummertje. Als dat veld nu 'eventID' heet en je wilt record 123 aanpassen dan ziet je query er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

mysql_query("UPDATE event SET upload = '".$path.$name."' WHERE eventID = 123") or die (mysql_error());

?>

Franko

Franko

01/04/2005 20:09:00
Quote Anchor link
hehe ja dat had ik ook door, maar dan doe ik zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
mysql_query("UPDATE event SET upload = '".$path.$name."' where event_naam = '$eventnaam'") or die (mysql_error());
?>

Dit krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb een formulier.php en een upload.php
waarbij $eventnaam een variabele is uit het formulier.
Hoe doe ik dat dan?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.