Velden zoeken en in array steken
Ik zou graag een scriptje maken dat uit een string (variabel gelijk aan een formulier) alle velden selecteerd en in een array steekt..
Ik heb al wat zitten prutsen met explode() en dit werkt ook deels maar dit lijkt me toch niet de jusite manier..
Is er iemand die suggesties heeft of weet hoe ik dit kan doen?
VB:
String
------
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<form name="form" method="post" action="">
<table>
<tr>
<td>Veld 1</td>
<td><input type="text" name="fieldname1" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Veld 2</td>
<td><input type="text" name="fieldname2" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Veld 3</td>
<td><input type="text" name="fieldname3" /></td>
</tr>
</table>
</form>
<table>
<tr>
<td>Veld 1</td>
<td><input type="text" name="fieldname1" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Veld 2</td>
<td><input type="text" name="fieldname2" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Veld 3</td>
<td><input type="text" name="fieldname3" /></td>
</tr>
</table>
</form>
Uitvoer
-------
<input name="fieldname[]" ............./>
Ik zal een formulier van een willekeurig adres ophalen met file_get_contents() en dan is het de bedoeling dat het script de veldnamen uit die string haalt en ze in een array zet.
En er is ook nog een regel die in principe het volgende schrijft: Gij dient met uw fikken van andermans gepubliceerde broncode te blijven.
en file_get_contents is echt een lachertje, kan je niet iets beters verzinnen........
Gewijzigd op 24/03/2011 17:43:20 door Noppes Homeland
Staat in topicstart ook hoor dat ik de velden uit het formulier wil halen, ik bestudeer de code gewoon wat (google doet dit ook hoor dus..) en file_get_contents is hier prima voor.
Quote:
google doet dit ook hoor dus.
Laat me niet lachen, je hebt geen flauw benul hoe google webpagina's indexeerd.
Jouw file_get_contents is een aanfluiting!
Maar meer woorden maak ik niet vuil aan dit topic. Er zijn overigens al meer dan genoeg topics die op jouw vraag een antwoord geven.
PS: Je hebt al 3 maal m'n posts verkeerd geïnterpreteerd, maar zoals ik eerder zei het staat wel degelijk in mijn "openingspost" dat ik velden uit een willekeurig formulier wil halen.
Mvg,
Denk dat je dit dan zou moeten doen met een regex,
preg_match_all('/type="text" name="(.*)"/i', $form, $result);
Hierin is $form je formulier string, en in $result staat de door jouw gezochte array.
Noppes Homeland op 24/03/2011 17:42:37:
En waarom kom je daar nu pas mee.
En er is ook nog een regel die in principe het volgende schrijft: Gij dient met uw fikken van andermans gepubliceerde broncode te blijven.
en file_get_contents is echt een lachertje, kan je niet iets beters verzinnen........
Dit is toch eigenlijk wel heel erg waar...
Wat voor data is het dan?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$regex_pattern = "/name=\"(.*)\"/";
preg_match_all($regex_pattern, $form, $matches);
$fields = array();
foreach($matches[1] as $match) {
$explode = explode("\"", $match);
$fields[] = $explode[0] . "\n";
}
?>
$regex_pattern = "/name=\"(.*)\"/";
preg_match_all($regex_pattern, $form, $matches);
$fields = array();
foreach($matches[1] as $match) {
$explode = explode("\"", $match);
$fields[] = $explode[0] . "\n";
}
?>
Gewijzigd op 29/03/2011 19:54:12 door Wouter De Schuyter
Owja, dat Google data indexeert betekend niet direct dat jij gewoon data mag stelen.
Karl Karl op 29/03/2011 19:56:09:
Lelijk.
Owja, dat Google data indexeert betekend niet direct dat jij gewoon data mag stelen.
Ik steel het niet ik wil gewoon een aantal veldnamen van bepaalde pagina's ophalen..
Misschien is er een makkelijkere manier...