veranderen van links
test test
23/01/2008 18:40:00Ik heb een linksysteem, waarbij het menu in index.php, verwijst naar een aantal pagina's. Maar op die pagina's staan ook weer links. moet ik dan alle pagina's langs lopen om alle links in die pagina's te veranderen? of kan dat ook op een andere manier
PHP hulp
12/11/2024 21:24:46Joren de Wit
23/01/2008 18:42:00Dat hangt er vanaf. Kloppen de links in die pagina's niet meer? Dan zul je ze uiteraard moeten vervangen.
Een goede editor en find & replace doen wonderen...
Een goede editor en find & replace doen wonderen...
Sander
23/01/2008 18:43:00ik denk dat dit meer bij webdesign thuishoort,
het antwoord is (zover ik weet ) ja, je moet elke pagina afgaan
f als je dreamweaver gebruikt kan je gebruik maken van een template ...
ik doe dat.
bij iets anders weet ik het niet ;)
het antwoord is (zover ik weet ) ja, je moet elke pagina afgaan
f als je dreamweaver gebruikt kan je gebruik maken van een template ...
ik doe dat.
bij iets anders weet ik het niet ;)
J V
24/01/2008 00:54:00Je kunt ook je menu in een php bestand zetten en vanuit daar zet je je relative pad als link naar de site, dus: www.jesite.nl/menuu.php
Dit doe je voor elke link die je hebt en later include je het bestand waar je hebt nodig hebt. Zo werken de links op alle onderdelen van je site, ongeacht in welke map die staan. (je moet wel goed verwijzen naar de pagina's natuurlijk)
En als je dan 1 keer wat meot veranderen, doe je dit in het php bestandje en dan werkt het gelijk op je hele site. Dus niet meer op alle pagina's je menu link veranderen.
Dit doe je voor elke link die je hebt en later include je het bestand waar je hebt nodig hebt. Zo werken de links op alle onderdelen van je site, ongeacht in welke map die staan. (je moet wel goed verwijzen naar de pagina's natuurlijk)
En als je dan 1 keer wat meot veranderen, doe je dit in het php bestandje en dan werkt het gelijk op je hele site. Dus niet meer op alle pagina's je menu link veranderen.