verantwoordelijkheid... bij server of PHP-code?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2014 16:53:56
Quote Anchor link
Ah ja, inderdaad... nog maar eens goed over nadenken wat de juiste manier is om dit aan te pakken...

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 14:48:16

Frits Katoen

Frits Katoen

07/10/2014 21:27:28
Quote Anchor link
Ik zou het persoonlijk zoveel mogelijk oplossen op de plek waarmee je de hoogste compatibility bereikt/houdt. De Yaml parser (wat het ook is ;)) zou ik dus met de PHP-class oplossen als deze dezelfde functionaliteit biedt.
Voordeel: upgrade van apache/php en/of een verhuizing levert minder problemen op.
Nadeel: snelheid

Enige voorwaarde is wel dat de lagere snelheid niet merkbaar is (een pagina die gerenderd wordt in 0.2s ipv 0.04s is vijf keer zo traag maar natuurlijk nog steeds supersnel) en als het wel merkbaar is, deze nog steeds binnen de voor jou acceptabele grenzen ligt.

Houdt natuurlijk ook rekening met het aantal bezoekers dat je verwacht want een klein dingetje dat je nu in je script oplost kan bij gelijktijdige uitvoering door honderden bezoekers een onevenredige belasting en dus extra vertraging opleveren.

Kortom: compatibility heeft mijn voorkeur tenzij deze ervoor zorgt dat de door mij gestelde voorwaarden overtreden worden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2014 21:35:29
Quote Anchor link
Thanks voor het meedenken Frits.

Toevoeging op 07/10/2014 21:37:29:

En waar zou jij dan de ini-settings regelen?

Frits Katoen

Frits Katoen

07/10/2014 21:52:46
Quote Anchor link
In de code dus omdat je zelf al aangeeft dat dit qua tijd verwaarloosbaar is.

Waarom zou je dit niet doen?
- in je code lijkt het lelijk
- je weet dat er een oplossing is die sneller is
- je weet dat je bij elke pageload die stomme variabelen weer set
- je weet dat het sneller kan

Naar mijn mening allemaal non-argumenten want de snelheid van je pagina is prima en dat is het belangrijkste :)

Waarom zou je het wel doen?: Stel je hebt iets gemaakt dat serverinstelling afhankelijk is en uitgerold bij verschillende klanten. De ene week upgrade de ene klant, dan weer de andere gevolgd door een klant die verhuist. Deze trekken allemaal bij jou aan de bel omdat de 'website het in één keer niet meer doet' -> ARGH
Gewijzigd op 07/10/2014 21:53:45 door Frits Katoen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2014 23:46:44
Quote Anchor link
Frits Katoen op 07/10/2014 21:52:46:
Waarom zou je dit niet doen?
- in je code lijkt het lelijk
- je weet dat er een oplossing is die sneller is
- je weet dat je bij elke pageload die stomme variabelen weer set

Haha, scherp! :) Dit klopt inderdaad als een bus.

Nu moet ik wel zeggen dat ik dus websites van klanten op mijn eigen server wil gaan hosten. Dus die klanten kunnen niks aanpassen. De enige die iets kan aanpassen, ben ikzelf. Dat betekent dus dat als ik zelf een Apache upgrade uitvoer of wissel van server, ik inderdaad alles opnieuw moet configureren. Maar mijn klanten hebben er geen last van. Zou jij dan toch nog steeds kiezen voor compatibiliteit? Compatibiliteit is inderdaad erg prettig, want het bespaart mij tijd en voorkomt fouten... alleen dat rijtje van jou wat hierboven staat, dat knaagt stiekem toch wel hoor, hahaha... qua extra tijd is het eigenlijk verwaarloosbaar... maar het idee dat je bij iedere pageload die variabelen weer set... aaah... dat voelt rot :)

Frits Katoen

Frits Katoen

08/10/2014 16:23:25
Quote Anchor link
Zal ik je dan toch maar het antwoord geven waar je naar op zoek bent?

'Ik zou het op de server instellen want dat scheelt in snelheid en resulteert in mooiere code'

Echt onderbouwen kan ik het verder niet maar volgens mij is dit wel het antwoord dat je wilt horen ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2014 16:38:04
Quote Anchor link
Haha... lol... je had psycholoog moeten worden ;)

Oké... maar maak mij dan even duidelijk waarom het NIET stom is om die variabelen bij iedere pageload te setten... wie weet ga ik wel overstag :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.