Verberg je site
Ik heb met behulp van de PHP chat van Jelmer een chatbox op mijn site gezet.
Omdat deze is om op school te gebruiken, heb ik een klein scriptje geschreven waarmee je de titel zelf kan kiezen.
Bv. tijdens nederlands moet je op een site die "Leeshoekje" ofzo noemt,
dan geef je dat in als titel.
Nu heeft de leerkracht van wiskunde dit ontdekt en mag er dus maar een kadertje staan in de taakbalk.
Ik ben op zoek naar een systeem om zonder iets te moeten downloaden, dit kadertje te verbergen oftewel door middel van sneltoetsen in een kader meerdere sites te kunnen bekijken (dus je drukt bijvoord op CTRL + ENTER en dan kom je op de chat, doe je dit nog eens dan kom je op de site waar je eigenlijk op zou moeten surfen.
Alvast bedankt,
lukke
Tja, lijkt me niet dat je dit met php gaat lukken. Maar heb je al een naar browsers gekeken die tabbed browsing ondersteunen. Dan heb je binnen 1 venster meerdere tabs...
Ik had eventueel gedacht aan een frame van de grote van je blad en dan met sneltoetsen ofzo, maar ikzelf ken dus niet veel van php, enkel wat eenvoudige bewerkingen.
Tabbed browsing, zoals bij firefox dus, lijkt me een goed idee maar aangezien het voor op school is, zal dit waarschijnlijk niet gaan. We werken met Internet Explorer :-(
De nieuwe internet explorer ondersteund ook Tabbed Browsing en zat afgelopen dindsag bij 'Patch Tuesday'. Grote kans dus dat je binnenkort in school allemaal tabbed browsing kan doen in IE 7 ;-) !
pm me, dan maak ik morgen wat voor je!!!
Maar anyway, een sneltoets ervoor is meestal toch wel uitgeschakeld als je een beetje fatsoenlijk systeembeheer hebt. Dus idd tabbed browsing is het beste. Dus even kijken of IE7 erop staat en anders gewoon vragen aan iemand van het beheer ;)
Ps, wat ben ik blij dat wij op school wel gewoon alles mogen bekijken tijdens de les =)
Eén divje zet je de chatbox in, in de andere een overlay.
Vervolgens maak je met Javascript via sneltoetsen de ene visible en de andere hidden.
@Chef 100% eens met dat eerst
loopt de leraar heel de tijd rond en moeten we domme wiskundeoefeningetjes maken...
Dusja, wat moet je anders doen?
Chef schreef op 04.01.2007 20:11:
Op school hoor je niet te chatten :O
Maar anyway, een sneltoets ervoor is meestal toch wel uitgeschakeld als je een beetje fatsoenlijk systeembeheer hebt. Dus idd tabbed browsing is het beste. Dus even kijken of IE7 erop staat en anders gewoon vragen aan iemand van het beheer ;)
Ps, wat ben ik blij dat wij op school wel gewoon alles mogen bekijken tijdens de les =)
Fatsoenlijk systeembeheer, ik geloof het niet :P
Helaas kent de jeugd IRC niet meer en moeten ze allemaal MSN-en... :(
Elwin
Maak er dan een tut over :P
Ik denk dat dat van Webmakerij wel een handige oplossing is. Eventueel kun je het ook met frames doen, en dan gewoon een height of een width van 0px geven met javascript.
Ik ken IRC nog wel, ennuhh topicstarter, zoiets als dit heet JAVASCRIPT
Quote:
Offtopic:
Nu ja, als ik die topic titel zie, dan denk ik: Waarom maak je dan een site? Betere topic titel misschien? ;-)
[/OFFTOPIC][/quote]
Nu ja, als ik die topic titel zie, dan denk ik: Waarom maak je dan een site? Betere topic titel misschien? ;-)
[/OFFTOPIC][/quote]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens V