verbinding met externe database via phpadmin
Ralph van Dongen
13/06/2005 11:09:00Hallo,
Ik heb een via mijn hostingprovider een externe mysql database gekregen bij tiscomhosting. Nu wil ik deze database aanspreken, ik heb inmiddels ontdekt dat dit oa via phpadmin gaat. Hoe kan ik deze database openen, als phpadmin op localhost draait. PHPadmin geeft alleen maar de mogelijkheid om nieuwe, of al bestaande database die aangemaakt zijn bij installatie van xampp te openen.
Alvast bedankt,
Ralph
Ik heb een via mijn hostingprovider een externe mysql database gekregen bij tiscomhosting. Nu wil ik deze database aanspreken, ik heb inmiddels ontdekt dat dit oa via phpadmin gaat. Hoe kan ik deze database openen, als phpadmin op localhost draait. PHPadmin geeft alleen maar de mogelijkheid om nieuwe, of al bestaande database die aangemaakt zijn bij installatie van xampp te openen.
Alvast bedankt,
Ralph
PHP hulp
15/11/2024 18:32:17Elwin - Fratsloos
13/06/2005 11:21:00Ga naar de root van PHPMyAdmin in je XAMPP installatie. Open daar het bestand config.default.php en verander de waarden die de verbinding naar je database opzetten:
Elwin
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
// Knip
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'ip van de server';
$cfg['Servers'][$i]['port'] = ''; // Alleen indien geen 3306
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'gebruikersnaam';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'wachtwoord';
// Knip
?>
// Knip
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'ip van de server';
$cfg['Servers'][$i]['port'] = ''; // Alleen indien geen 3306
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'gebruikersnaam';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'wachtwoord';
// Knip
?>
Elwin
- SanThe -
13/06/2005 11:23:00Normaal is een database niet te benaderen vanaf remote computers. Dus install phpMyAdmin op tiscomhosting.
Elwin - Fratsloos
13/06/2005 11:50:00SanThe:
Dat zou ik niet zo maar 1, 2, 3 willen beweren hoor.Normaal is een database niet te benaderen vanaf remote computers.
Bepaalde organisaties hebben dat bijvoorbeeld wel; denk aan winkelketens met spaarpasjes of andere klantgegevens, banken, bedrijven met toegangssystemen, webshops (vliegwinkels die alle maatschappijen controleren bijv.) en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Of je het moet doen is een tweede, maar de mogelijkheid is er en wordt weldegelijk gebruikt.
Elwin
- SanThe -
13/06/2005 12:04:00@ Elwin: Ja, okee, dat ben ik met je eens. Maar ik bedoel meer dat iemand thuis vanaf zijn localhost er niet bij kan/mag.
Elwin - Fratsloos
13/06/2005 12:16:00Ligt er natuurlijk aan wat voor afspraken er gemaakt worden met de beheerder van de database. Zo kan een MySQL-gebruiker aangemaakt worden om alleen vanaf 1 bepaalde host te verbinden.
Elwin
Elwin