Verbod Gebruikersnaam
Tot vandaag heb ik met plezier gebruik gemaakt van dit forum, en wil ik iedereen bedanken hiervoor.
Het mooie van een forum is, is dat je er anoniem gebruik van kunt maken of al je eigen gegevens daarin prijsgeeft. Zelf heb ik de keuze toendertijd gemaakt om anoniem te blijven en een bijnaam die sommige mensen mij gegeven hebben te gebruiken. Nu schijnt het doordat ik niet mijn echte naam gebruik de kwaliteit van het forum omlaag haal, en wordt mij verzocht mijn echte naam te gebruiken, dit weiger ik uit principe, omdat ik werk en prive gescheiden wil houden.
Maarja, dat is blijkbaar hier niet meer mogelijk.
Gewijzigd op 18/01/2012 22:26:43 door - Ariën -
Op internet is gewoon een groot deel van de mensen die in anonimiteit wil leven. Ook vaak vanwege hun werk namelijk.
Phoenix Bird op 18/01/2012 22:25:14:
Maarja, dat is blijkbaar hier niet meer mogelijk.
Je kan het toch aan de moderators melden, met goede argumenten maak je heus wel kans hoor.
Gewijzigd op 18/01/2012 22:36:31 door - Ariën -
Leuk zo'n topic, ik heb eerst contact met je gehad via PM. Vervolgens was je het niet eens en heb ik een beheerder contact met je laten opnemen. Vervolgens maak je een moderator bericht aan met een bericht naar mij. Vervolgens vraag ik je dat niet meer te doen omdat een beheerder contact met je opneemt. Volgens maak je dit topic aan.
Mooi verhaal dit. Hoe dan ook, na intern overleg hebben we besloten specifieke 'oude' gebruikers(waaronder jezelf) hun naam(een daarmee reputatie) te laten houden. Dit geldt alleen voor gebruikersnamen die wij als acceptabel zien.
Bij deze: Je mag je gebruikersnaam dus houden, dat wou ik je eigenlijk melden via een PM. Maar zo kan het natuurlijk ook, waarom rustig blijven als je ook kan schreeuwen.
Nu is het dus opgelost neem ik aan?
Phoenix; het is over het algemeen prettiger om iemand bij zijn/haar naam te noemen dan een nickname. In princiepe heb je toch niets te verbergen met jouw naam/bedrijf?
Quote:
Bij deze: Je mag je gebruikersnaam dus houden, dat wou ik je eigenlijk melden via een PM. Maar zo kan het natuurlijk ook, waarom rustig blijven als je ook kan schreeuwen.
Op het moment dat ik het openbaar maak is het probleem opgelost..
@Chris, ik heb niets te verbergen, maar ik vind het leuk om annoniem te blijven, inplaats van overal mijn echte gegevens te gebruiken.
Ondanks dat ik de voorafgaande interne discussie niet heb gevolgd, toch even een opmerking... We zitten op een forum op internet. Een van de typische kenmerken van een forum is dat je, als je dat wilt, anoniem kunt deelnemen aan gesprekken. Een forum heeft altijd een open / anoniem karakter.
Ik vind het absoluut geen goede zaak als mensen verplicht worden om hun echte naam te gebruiken. Ik denk dat je iedereen vrij moet laten om zijn / haar nickname te kiezen mits deze niet aanstootgevend is.
Nieuwe ideeën doorvoeren is prima, maar we moeten er natuurlijk niet in doorslaan. Laat dingen de vrije loop en grijp in op het moment dat er iets misgaat.
Chris Horeweg op 18/01/2012 22:38:39:
Phoenix; het is over het algemeen prettiger om iemand bij zijn/haar naam te noemen dan een nickname. In princiepe heb je toch niets te verbergen met jouw naam/bedrijf?
Chris, anonimiteit is nu eenmaal een aspect dat onlosmakelijk met internet is verbonden. Dit moet je echt aan de gebruikers zelf overlaten. Sommigen zullen jouw mening delen, terwijl anderen juist weer graag anoniem blijven. Welcome to internet :)
- Aar -
- SanThe -
Ozzie PHP
PHP Jasper
Jelmer rrrr
Jordy -
Pim -
Tobias Tobias
Opolo Webdesign
Victor -
Ik wens de moderators succes met het melden dat deze hun namen moeten wijzigen. Ik denk niet dat je hier veel mensen blij mee maakt...
Is dit echt een nieuw plan van PHPhulp (alle regels streng hanteren)? Of wil men ook een gezellig forum hebben die zich zo nu en dan wat buiten de regels leeft?
In het eerste geval, dan had ik PHPhulp wel wat anders ingeschat en heb ik het hier eigenlijk wel gezien. Het begint hier steeds meer op een gevecht gebruiker vs. moderator te lijken. Een forum hoort leuk te zijn voor bezoekers, niet een plek waar moderatoren hun knoppen kunnen laten zien.
Om de boel even op een rijtje te zetten. Ik snap alle verwarring van alle kanten. Onlangs hebben wij het in een team topic te spraken gebracht om mogelijk de namen wat duidelijker te maken, gezien sommige leden slechts een streepje en letter als nickname hebben. Hier hebben we op dit moment nog niet echt regels voor en mogelijk blijft de vrijheid voor een nickname gewoon. Dit is mede vanwege de anonimiteit, welke veel leden op prijs stellen.
Helaas heeft een mede moderator dit opgevangen als de verplichting tot het plaatsen van je eigen naam en daardoor heeft een enkeling van jullie hier een persoonlijk bericht over gehad. Dit komt door een miscommunicatie. Mijn excuses hiervoor. Mocht je dit bericht hebben ontvangen, verzoeken ik jullie vriendelijke deze als niet verzonden te beschouwen. Mochten er in de toekomst toch nog wijziging hierover plaats vinden, zal dit vooraf tijdig in het forum nieuws vermeld worden met alle bijbehorende uitleg. Daarnaast zal er dan een redelijk termijn worden gegeven om het aan te passen, voordat we PM's gaan sturen met verzoeken.
Voorlopig zal de policy omtrent nicknames niet veranderen. Nogmaals mijn excuses voor de miscommunicatie.
Met vriendelijke groet,
Bas IJzelendoorn
PHPhulp moderator
Bas IJzelendoorn op 18/01/2012 23:08:25:
...gezien sommige leden slechts een streepje en letter als nickname hebben...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
if (strlen($nick_name) > 3 && ctype_alpha($nick_name)) {
// goede nickname!
} else {
// ja maar zo toch zeker niet!
}
?>
if (strlen($nick_name) > 3 && ctype_alpha($nick_name)) {
// goede nickname!
} else {
// ja maar zo toch zeker niet!
}
?>
Zo, dat probleem is ook weer opgelost.
Reguleren is goed, verplichtingen opleggen gaat niet werken. Succes!
@Phoenix: Nee, de reden dat het wel goed was, is miscommunicatie intern. Zoals gezegd, we hebben hier intern overleg over gehad.
@Ozzie: Anonimiteit is onderdeel van internet en daar ben ik het dan ook volledig mee eens.
@Wouter: Eigenlijk miste ik jouw naam ook nog in het lijstje ;) Nee geintje, ik snap wat je bedoeld. Er zit echter wel een verschil tussen de streepjes als achternaam en een naam die nergens op slaat (een nickname dus).
Als afsluiter, en om de storm in een glas water te bevestigen, citeer ik een stukje uit de gebruikersvoorwaarden:
Quote:
Het is niet toegestaan om onder twee accounts actief te zijn. Het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan.
Quote:
Aanstootgevende gebruikersnamen, iconen, voetregels of forum-handtekeningen worden geweerd.
Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen waarom er in eerste instantie over werd gesproken.
Als jullie nog vragen zijn, horen wij dit natuurlijk graag :)
Vriendelijke groeten en een fijne avond,
Chris Horeweg
Hoofdmoderator
Mooi ben blij dat dit op een misverstand berust. Want ik hou mijn nickname en ik ben er trots op! :)
Hertog Jan op 19/01/2012 02:03:42:
Mooi ben blij dat dit op een misverstand berust. Want ik hou mijn nickname en ik ben er trots op! :)
Altijd fijn om iemand van adel in ons midden te hebben... ;-)
En ik moet toegeven, Smurf komt nou niet echt professioneel over :)