vergelijk afbeeldingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

01/05/2011 20:17:18
Quote Anchor link
Ik zou graag iets maken dat afbeeldingen vergelijkt. Als ik een bepaalde afbeelding heb, zou ik graag mijn DB willen door zoeken om te kijken of deze afbeelding al bestaat im mijn DB.

Ik zou natuurlijk gewoon alle pixels kunnen vergelijken per afbeelding. Maar dit gaat natuurlijk zeer lang duren als je een paar duizend afbeeldingen hebt. Heeft iemand een idee hoe ik dit beter kan aan pakken.

Bvd PP

PHP hulp

PHP hulp

03/12/2024 18:11:51

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/05/2011 20:35:07
Quote Anchor link
a) "Als ik een bepaalde afbeelding heb, zou ik graag mijn DB willen door zoeken om te kijken of deze afbeelding al bestaat im mijn DB."

waarim wil je dit?

b) hebben de afbeeldingen dezelfde naam?

Peter  paul

peter paul

02/05/2011 10:27:53
Quote Anchor link
Ik wil een soort van search functie maken. Bezoekers geven een URL op, of uploaden een afbeelding die daarna vergeleken wordt met de andere afbeeldingen in mijn DB. het is een soort van tineye.com alleen dan op kleinere schaal natuurlijk.

De afbeeldingen hebben niet de zelfde bestandsnaam. Ik zou graag willen weten hoe ik zoiets aanpak.

Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/05/2011 10:43:29
Quote Anchor link
je zou de kleur waarden van de foto's kunnen gaan vergelijken en dan kijken welke het er dicht bij zitten

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2011 12:32:19
Quote Anchor link
Probeer dit eens...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (md5(file_get_contents($foto1)) == md5(file_get_contents($foto2))) {
  echo "Foto 1 en foto 2 zijn gelijk.";
}
else {
  echo "Foto 1 en foto 2 zijn niet gelijk.";
}

?>

Daniel O

Daniel O

02/05/2011 12:56:33
Quote Anchor link
Om het snel te houden zou ik de md5 hash van de image opslaan in een aparte kolom, dan kun je gewoon een db query doen op de hash.

Wim E

Wim E

02/05/2011 13:34:21
Quote Anchor link
Wel een index zetten op de hash anders krijg je een onzettend trage server!

Peter  paul

peter paul

02/05/2011 18:52:37
Quote Anchor link
De md5 hash methode werkt perfect. Wanneer de afbeelding precies hetzelfde is. Maar wanneer de kwaliteit of iets anders is veranderd dan zal deze methode niet werken.

Nou ben ik dus verder gaan zoeken en heb een script die de meest voor komende kleuren telt. Mijn probleem is nu hoe kan ik deze kleuren die ik in een array heb gestopt vergelijken.

Als alles precies het zelfde is, is dit geen probleem.

Maar wanneer de kleuren net iets afwijken van het origineel dan is het een heel ander verhaal. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

De afbeeldingen zijn na genoeg gelijk alleen is het donkere vlak iets lichter. Hoe kan ik er voor zorgen dat die ziet dat de kleuren na genoeg gelijk zijn. En dat de gelijkenis bijvoorbeeld 90% is of iets dergelijks.

Bijvoorbeeld:

Origineel:
Afbeelding
Kopie:
Afbeelding
Gewijzigd op 02/05/2011 18:53:25 door peter paul

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2011 19:42:15
Quote Anchor link
Ik denk dat wat jij wilt dat je dat niet moet willen. Of het is exact gelijk... of het is niet gelijk. Iets er tussenin is niet te doen of zal een eeuwigheid duren om te controleren.

Joakim Broden

Joakim Broden

02/05/2011 20:49:21
Quote Anchor link
Kun je niet van beide afbeeldingen kleuren in een array pleuren zo hoe je net deed? En dan kijken hoeveel values het zelfde zijn en daar het percentage gelijkenis berekenen?

Daniel O

Daniel O

02/05/2011 21:48:22
Quote Anchor link
Dit begint op machine learning te lijken, en dat is een vakgebied ... gaat net iets verder dan hobby'en.
Anyway, de percentages over de kleuren berekenen is niet haalbaar, er zijn teveel variaties mogelijk.

Wat je zou kunnen proberen is je plaatje converteren naar een zwartwit plaatje, en daar de md5 van nemen, en die met elkaar vergelijken.

Kees Schepers

kees Schepers

03/05/2011 10:03:21
Quote Anchor link
Toch lijkt het me wel gaaf om zoiets te maken, als ik er voor betaalt kreeg dan haha. Ik denk dat je met GD-lib toch best ver zou kunnen komen. Het zal inderdaad niet snel zijn.

Het moet theoretisch wel kunnen en er zijn al programma's die het kunnen. Je zult beide afbeeldingen moeten scannen op kleuren die gebruikt worden en deze bijv opslaan in een array map. Van de primary afbeelding loop je door de array heen en ga je per kleur bekijken welke kleur in de andere afbeelding het dichste bij komt. Het verschil sla je op per kleur die je vergelijkt. Vervolgens kun je dan aan de hand van een score te berekenen hoe goed de kleuren overheen komen met de andere afbeelding.

Om het nog beter te maken zou je ook naar de positie van de kleur moeten kijken en daar de afwijking in registreren maar dat is wel erg heftig ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.