verhuizen van 'actief' phpBB2 forum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

10/06/2004 23:05:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb een forum op een gratis lycos-account dat ik wil verhuizen naar mijn nieuwe host. Hoe doe ik dat? Moet ik dan bij "instellingen" gewoon het adres veranderen? Daarna de hele boel naar de andere webserver kopieren? Of werkt het niet zo simpel?

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 13:46:50

B a s
Beheerder

B a s

11/06/2004 00:06:00
Quote Anchor link
PHPmyadmin, naar export gaan, database dumpen naar een sql file of zip file bijv. Daarna naar je nieuwe phpmyadmin gaan en deze sql code invoeren..

Voor de rest url adressen in je pagina wijzigen zover die erin staan :) succes!

11/06/2004 07:26:00
Quote Anchor link
hee, bedankt.
Maarre... even voor mijn duidelijkheid *blondkijkt*, ik moet dus een nieuw/schoon phpBB2 pakket downloaden naar mijn nieuwe site en dan volgens jouw beschrijving, daarin dat bestandje importeren, zodat de berichten en de gewijzigde layout, etc daarin terugkomen?

11/06/2004 09:09:00
Quote Anchor link
Ja presies. Ik weet niet hoe dat met de CSS en zo zit maar ik denk dat die bij PHPBB toch wel allemaal in de db staan. Kopieer anders de CSS code dan heb je je layout zeker niet kwijt.
Dat bestandje bevat gewoon je hele database structuur en gegevens. Zo kun je het dus makkelijk van server verplaatsen

Kennie

Kennie

11/06/2004 10:06:00
Quote Anchor link
ff op een rijtje gezet

1. ga naar de phpmyadmin export database
2. upload schone phpBB2 met theme van oude
3. installeer phpBB2
4. ga naar admin en restore database
5. verander in configratie van admin ff alles naar je nieuwe account
6. good luck ;)

11/06/2004 12:24:00
Quote Anchor link
in plaats van dat je het installt moet je het wel updaten

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.