verhuizen van 'actief' phpBB2 forum
Hallo,
Ik heb een forum op een gratis lycos-account dat ik wil verhuizen naar mijn nieuwe host. Hoe doe ik dat? Moet ik dan bij "instellingen" gewoon het adres veranderen? Daarna de hele boel naar de andere webserver kopieren? Of werkt het niet zo simpel?
Ik heb een forum op een gratis lycos-account dat ik wil verhuizen naar mijn nieuwe host. Hoe doe ik dat? Moet ik dan bij "instellingen" gewoon het adres veranderen? Daarna de hele boel naar de andere webserver kopieren? Of werkt het niet zo simpel?
PHP hulp
26/11/2024 13:46:50PHPmyadmin, naar export gaan, database dumpen naar een sql file of zip file bijv. Daarna naar je nieuwe phpmyadmin gaan en deze sql code invoeren..
Voor de rest url adressen in je pagina wijzigen zover die erin staan :) succes!
Voor de rest url adressen in je pagina wijzigen zover die erin staan :) succes!
hee, bedankt.
Maarre... even voor mijn duidelijkheid *blondkijkt*, ik moet dus een nieuw/schoon phpBB2 pakket downloaden naar mijn nieuwe site en dan volgens jouw beschrijving, daarin dat bestandje importeren, zodat de berichten en de gewijzigde layout, etc daarin terugkomen?
Maarre... even voor mijn duidelijkheid *blondkijkt*, ik moet dus een nieuw/schoon phpBB2 pakket downloaden naar mijn nieuwe site en dan volgens jouw beschrijving, daarin dat bestandje importeren, zodat de berichten en de gewijzigde layout, etc daarin terugkomen?
Ja presies. Ik weet niet hoe dat met de CSS en zo zit maar ik denk dat die bij PHPBB toch wel allemaal in de db staan. Kopieer anders de CSS code dan heb je je layout zeker niet kwijt.
Dat bestandje bevat gewoon je hele database structuur en gegevens. Zo kun je het dus makkelijk van server verplaatsen
Dat bestandje bevat gewoon je hele database structuur en gegevens. Zo kun je het dus makkelijk van server verplaatsen
Kennie
11/06/2004 10:06:00ff op een rijtje gezet
1. ga naar de phpmyadmin export database
2. upload schone phpBB2 met theme van oude
3. installeer phpBB2
4. ga naar admin en restore database
5. verander in configratie van admin ff alles naar je nieuwe account
6. good luck ;)
1. ga naar de phpmyadmin export database
2. upload schone phpBB2 met theme van oude
3. installeer phpBB2
4. ga naar admin en restore database