Verificatie script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ralf

Ralf

09/07/2009 13:03:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een eigen online klik spel website. Hierbij is er een script dat heet 'autostelen'. Leden kunnen dan om de 10 min proberen een auto te stelen. Er staat dan 'jat een auto bij iemand voor de deur' dan staat er een knop achter met 'Go for it'. Als ze hier op klikken kunnen ze het 1x proberen en dan pas weer naar 10 min. Maar mijn probleem nu is dat ze er een fout mee hebben gevonden. Als je namelijk de 'Enter' toets en muisklik tegelijk doet dan kan je heel vaak op de knop klikken en winnen ze bijvoorbeeld 5 autos die veel geld opleveren terwijl dit helemaal niet mag.
Nu wou ik proberen een random verificatie code te laten genereren zoals '2342' en de keer erna bijv. '3425' dat die moet overeenkomen en dat ze dan 1x kunnen klikken. Teminste dat lijkt bij de beste oplossing? Kan iemand mij hier mee helpen of mischien nog een ander ideee als oplossing?
Mvg Ralf

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 20:11:35

Mitchell

Mitchell

09/07/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Sla je in database op wanneer ze het laatst op de knop hebben gedrukt? En gebruik je Ajax voor deze knop?

Als je het in een database opslaat als een datetime, kun je deze checken en dan zeggen als er nog geen 10 min voorbij zijn dat ze dan niets mogen stelen. Dan heb je die verificatie niet nodig.

Als Ajax gebruikt, weet ik het niet zo zeker, dan zul je het met Ajax moeten checken of deze datetime tijd al voorbij is.

Ralf

Ralf

09/07/2009 13:22:00
Quote Anchor link
Dit heb ik al dat zodra je 1x hebt geklikt zegt die je je kunt 10 min geen auto meer stelen. Dus dat heb ik al. Er moet iets van verificatie code kunnen worden ingebracht. (lijkt mij)
Je kan ook even een test account maken dat je eens even kijkt...
site is www.americangangsta.nl klik erna op auto opties.
(zorg erwel voor dat je een echt email gebruikt want verificatie is vereist!
Bedankt!

Mr.Ark

Mr.Ark

09/07/2009 13:33:00
Quote Anchor link
Simpele oplossing is, Om een array aan te maken met wat dieren bijvoorbeeld, Dan random 1 selecteren en een tekstvak maken waar ze de random gekozen text moeten over typen.

Mitchell

Mitchell

09/07/2009 13:41:00
Quote Anchor link
Misschien dat je hier wat aan hebt?
Edit: Of deze lijkt me betere oplossing te hebben. Wat je dan nog extra kunt doen is checken of er maar 1 request is verstuurd op deze transaction_key.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell

Ralf

Ralf

09/07/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Ja dat zal wel werken maar ik ben niet zo goed in scripten:(

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.