verkeerde user/pass combo
Mijn db ziet er zow uit : db name-Members2 , table = users
en dan 4 velden: id, username, password, email.
Ik heb zelf al een paar keer het script door gezocht maar kan toch echt niks vinden waar 't fout zou kunnen gaan.
// controleren of de pagina correct is aangeroepen
if (!empty($_POST)){
$query = "SELECT * FROM users
WHERE username='" . $_POST["username"] ."'
AND password='" . $_POST["password"] ."'";
$result = sqlite_query($db, $query) or die ("query mislukt" .$query);
if (sqlite_num_rows($result) > 0){
// username gevonden, registeer gegevens in session
$username = $_POST["username"];
$password = $_POST["password"];
session_register("username");
session_register("password");
// Doorsturen naar de beveiligde pagina
header("location: secured.php");
exit();
Ik gebruik WAMP . met apache en sqlitemanager. De enige gegevens die ze bij het inloggen hoeven in te vullen zijn de username + password.
Gewijzigd op 15/04/2005 00:14:00 door Dimitri
En je kan beter je input beveiligen. Dit is bijzonder gevoelig voor inbraak en kan je minstens je tabellen kosten.
En zijn de functies bij sqllite werkelijk sqlite_query? Niet gewoon mysql_query? (dacht dat sqllite een onderdeel was van mysql?) En als het iets anders is, moet het dan niet met dubbel l?
en de sqlite_query functie is goed. Gecontroleerd op http://nl.php.net
daar staat de functie uitgelegd.
Ik wil wel mijn password gaan encrypten met md5 .. moet wel ff kijken hoe dat moet =].
Maar voor wat geld voor deze login. die werkt nu, ik heb ervan gemaakt.
WHERE username='" . trim($_POST["username"]) ."'
AND password='" . trim($_POST["password"]) ."'";
Wat ook al veiliger is, is zorgen dat je bij je formulier maar maximaal 10 karakters kan plaatsen in je invoervelden (MAXLENGTH).
En md5 gebruiken is niet zo moeilijk:
md5($_POST['password']);
En wat al in je database staat kan je via phpMyAdmin wijzigen (selectbalkje, staat ook MD5 tussen). Dat selecteren en wijziging doorvoeren en het is md5.
waar moet ik dat precies invoegen ? in mijn register.php lijkt me zo toch ?
Elwin
yup, ut werkt =]. Wel dat trim($_POST["password"]); moeten vervangen door md5($_POST["password"]); maar dat geeft niet . want schijnbaar heeft alleen de username moeite met de witruimte. Heb daarom nou dus ook de max char's verkleind naar 15.
ik ben namelijk gehackt op een spel en wil hem terug hacken maar ik denk dat ik daar een password locker voor nodig heb maar weet niet echt hoe ik er aan kom en hoe het werkt.
Bas: Alles draaien op IP 127.0.0.1, dat is het beste!
Elwin