verkeerde var voor versturen content naar db

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Net-marker

net-marker

26/04/2006 17:48:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik heb het onderstaand script. Hiermee wil ik de bestandsnaam in de laatste collom (foto) van mijn database plaatsen. Alleen gaat er iets fout. Ik denk zelf dat ik iets fout doe in de query bij variabele new_file.

kan iemand hier naar kijken voor mij??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
//logged_on.php is de file die controleert of je wel bent ingelogd
include("..//includes/connect.php");

//functie voor de ecscape bij $msg_tekst
function escape( $strVar, $resDbConnection = null )
{

if ( get_magic_quotes_gpc() == 0 )
{

// don't escape integers
     if ( !ctype_digit( $strVar ) )
      $strVar = mysql_real_escape_string( $strVar, $resDbConnection );
 }

return $strVar;
 }

//onderstaande voegt een nieuw bericht toe aan de database als er gegevens zijn meegezonden
    if(!empty($_POST)){
    $query = "INSERT INTO messages VALUES('',CURDATE(),CURTIME(),'". $_POST["msg_title"            ]. "','". $_POST["msg_type"]. "','". escape($msg_text). "','". $user_id. "','". $new_file. "');";
    $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    header("location: messages.php");
}

?>

<form
name="insert_post" action="
Code (php)
1
<?php echo($_SERVER["cms/new_massage.php2"]) ?>
" method="post" onsubmit="save_in_textarea_all();">

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
                $ThisFileName
= basename(__FILE__); // get the file name
                $path = str_replace("/cms/scripts/".$ThisFileName,"",__FILE__);   // get the directory path
                $upload_dir = $path. "/Image/"; // be shure php has access to this dir (chmod)
                $new_file   = $upload_dir."/".$_FILES['userfile']['name'];
                if ($_POST['upload'] == "Upload") {
                    if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
                        move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $new_file) or
                        print "could not store $new_file ";
                        chmod ($upload_dir. $_FILES['userfile']['name'], 0777);  
                        $query = "INSERT INTO messages VALUES = 'foto'
                                WHERE foto = '"
. $new_file. "' ;";
                        $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
                        header("location: ../index.php");
                    }

else
                    {
                       switch ($_FILES['tmp_name']['error']) {
                    case
0:
                        print "<a href='#' onClick='history.back()'>Terug</a><br>!is_uploaded_file.., no file upload?<br><a href='../index.php'> Gewoon verder gaan!</a> ";
                        break;

case
1:
                        print "<br><strong> U heeft geen foto aan dit messages toegevoegt </strong><br><a href='#' onClick='history.back()'>Terug </a>(informatie niet versturen maar opnieuw bewerken / foto toevoegen) <br><a href='../index.php'> Door gaan </a> (messages plaatsen op website zonder foto)";
                        break;
                    default:

print "<br>Onbekende foutmelding<br><a href='#' onClick='history.back()'>Terug</a>(informatie niet versturen maar opnieuw bewerken)<a href='../index.php'> Gewoon verder gaan!</a> (messages plaatsen op website zonder 100% foutcontrole. Controleer of het messages is geplaast)";
                       }
                   }
                }

?>

<form enctype="multipart/form-data" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000">
Upload this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="verzend"></td>

</form>
Code (php)
1
2
3
<?
echo print_r($_FILES);
?>

</body>
</html>

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 17:06:59

Frank -

Frank -

27/04/2006 00:46:00
Quote Anchor link
Quote:
Alleen gaat er iets fout.

En nu mogen wij gaan raden wat er fout gaat? Dat gaat natuurlijk niet werken...

Echo de query eens, dan weet je wat er richting de database wordt gestuurd. Dan kun je zelf wel gaan uitzoeken wat er verkeerd gaat, nadat je hebt bedacht wat daar de definitie van is...

Bart van der veen

bart van der veen

27/04/2006 09:00:00
Quote Anchor link
include("..//includes/connect.php");

ff tussen door.?
Wat doet die dubbele slash daar, mag dat en wat is de functie dan?

ArendJan

ArendJan

27/04/2006 09:11:00
Quote Anchor link
Die foto's worden zie ik in een map Images gegooid, heb je die map wel gechmod?

Quote:
$upload_dir = $path. "/Image/"; // be shure php has access to this dir (chmod)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ArendJan

Net-marker

net-marker

27/04/2006 19:24:00
Quote Anchor link
ja dat heb ik gedaan. het is ondertussen gelukt. ik had de verkeerde var die ik wilde uploaden

Harmen

Harmen

27/04/2006 19:28:00
Quote Anchor link
(: Volgende keer even melden wat de error is of als er wel een error is :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.