verkeersborden ... uhm...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Centrale Monitoring

Ontwikkelaar centrale Monitoring Functieomschrijving Wil jij een bijdrage leveren aan het onderhoud, opzetten en ontwikkelingen van technologieën van SSC-ICT, een van de grootste ICT-dienstverleners van en voor de Rijksoverheid? Je komt als monitorspecialist te werken bij team Operations Management Services. Dit team werkt aan het stabiliseren en waarborgen van een betrouwbare monitoromgeving voor 7 ministeries. Jij begeleidt het implementatieproces van de te monitoren technologieën, onder andere via management packs, connectoren en API's. Je hebt hiervoor veel contact met interne en externe klanten, die hun wensen op het gebied van monitoring aan jou doorgeven. Je beoordeelt deze wensen en komt met

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 21:12:18
Quote Anchor link
Check dit filmpje en let dan goed op vanaf ongeveer 25 seconden. Dat eerste verkeersbord wat ze laten zien. Zou jij weten wat het betekent als je het zou tegenkomen?

Ik vind het vrij bizar dat zo'n onduidelijk bord straks gewoon in het straatbeeld verschijnt. Als het gaat om webdesign kennen we het begrip usability. Als ik dan zo'n verkeersbord zie, dan moet ik daar gelijk aan denken. Dit lijkt me namelijk helemaal geen goed voorbeeld van usability. Ik zou als ik het bord "live" zou tegenkomen niet direct weten wat ermee bedoeld wordt. Best wel erg als je nagaat dat het waarschijnlijk ontworpen is door een design-bureau dat daar heel veel geld voor heeft gekregen.

Kijk zelf maar of jij weet wat het bord betekent. Het gaat om het bord met de 2 pijlen erop.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/02-12-2014/ken-je-ze-al-vanaf-1-januari-verschijnen-er-14-nieuwe-verkeersborden-het-straatbee
Gewijzigd op 02/12/2014 21:23:31 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 04:41:25
 
Eddy E

Eddy E

02/12/2014 21:43:17
Quote Anchor link
Ja, dat als je linksaf wilt slaan, eerst rechts moet voorsorteren om het verkeer achter je niet op te houden.

Kom op, dat snapt toch iedereen?
Vooral in boeren-gebieden wordt dat toegepast voor trekkers met een kar op provinciale wegen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 21:45:44
Quote Anchor link
Eddy E op 02/12/2014 21:43:17:
Ja, dat als je linksaf wilt slaan, eerst rechts moet voorsorteren om het verkeer achter je niet op te houden.

Kom op, dat snapt toch iedereen?
Vooral in boeren-gebieden wordt dat toegepast voor trekkers met een kar op provinciale wegen.

Dat snapt toch iedereen? Blijkbaar niet Eddy, want de uitleg die jij geeft klopt totaal niet :-)
 
Willem vp

Willem vp

02/12/2014 21:51:55
Quote Anchor link
> Best wel erg als je nagaat dat het waarschijnlijk ontworpen is door een design-bureau
> dat daar heel veel geld voor heeft gekregen.

Wat klopt er niet aan deze zin? Het woordje "waarschijnlijk"...
 
Ivo P

Ivo P

02/12/2014 21:56:31
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 21:57:38
Quote Anchor link
En je ziet dus hoe snel het al verkeerd gaat. Eddy E is volledig overtuigd dat hij de betekenis snapt, wat dus niet zo blijkt te zijn. En zo krijg je dus verkeersonveilige situaties, terwijl je juist zou verwachten dat nieuwe borden de verkeersveiligheid bevorderen.
 
Willem vp

Willem vp

02/12/2014 23:56:06
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 02/12/2014 21:57:38:
En je ziet dus hoe snel het al verkeerd gaat. Eddy E is volledig overtuigd dat hij de betekenis snapt, wat dus niet zo blijkt te zijn. En zo krijg je dus verkeersonveilige situaties, terwijl je juist zou verwachten dat nieuwe borden de verkeersveiligheid bevorderen.

Wat je nog wel vergeet in je argumentatie, is dat een bord wordt geplaatst in een context. Wanneer je nergens in de omgeving een zijstraat links ziet, maar wel een uitwijkhaventje rechts, is het bord al een stuk minder onduidelijk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2014 00:00:18
Quote Anchor link
Het lijkt meer op een zijdelinkse aanrijding, als ik dat bord zie? Die pijl naar beneden had korter gemoeten, en die pijl moet er omheen....

Dat maakt het nou juist ietwat onduidelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2014 00:09:51
Quote Anchor link
Willem vp op 02/12/2014 23:56:06:
Wat je nog wel vergeet in je argumentatie, is dat een bord wordt geplaatst in een context. Wanneer je nergens in de omgeving een zijstraat links ziet, maar wel een uitwijkhaventje rechts, is het bord al een stuk minder onduidelijk.

Nou, ehm ... ik geloof dat een verkeersbord ten alle tijden duidelijk moet zijn, en zijn duidelijkheid niet moet ontlenen aan een stukje "context". Een verkeersbord mag geen vragen oproepen en dat doet dit betreffende bord wel. Neem even de verklaring van Eddy die denkt dat hij rechts moet voorsorteren om naar links te mogen afslaan. Dat zou je kunnen denken als je het bord ziet, maar het is volkomen fout. Zo'n verkeersbord is dus eigenlijk helemaal niet veilig.

- Aar - op 03/12/2014 00:00:18:
Het lijkt meer op een zijdelinkse aanrijding, als ik dat bord zie?

Exact. Ik vind de situatie op het bord er een beetje zo uitzien:

Afbeelding
Ter vergelijk:

Afbeelding
Gewijzigd op 03/12/2014 00:11:18 door Ozzie PHP
 
Wouter J

Wouter J

03/12/2014 00:27:04
Quote Anchor link
> ik geloof dat een verkeersbord ten alle tijden duidelijk moet zijn, en zijn duidelijkheid niet moet ontlenen aan een stukje "context".

Ik denk dat je hier dan een beetje de plank misslaat. Laten we even teruggaan naar webdesign, elke website heeft wel een knopje met "Toevoegen". Als ik dat hier toon weet je totaal niet wat er mee wordt bedoelt, behalve dat het toegevoegd wordt. Je hebt de context nodig om het te begrijpen, bijv. dat het gaat over het toevoegen van een topic als "Toevoegen" op een forum categorie pagina staat en dat het een e-mailadres betreft bij het vakje "E-mailadres" wanneer je een profiel bewerkt.

Zo betekend dit bord geisoleert ook niks.

Tevens zijn er heeeeel erg veel verkeersborden die werkelijk niks uitleggen. Dat we het weten is slechts omdat we opgegroeid zijn met deze borden. Een rond blauw bord met rode rand en 1 rode streep. Sorry, maar als je het stukje "geheugen" even negeert weet je niet wat het betekend. Driehoekig wit bord met rode rand of een gele ruit met witte rand. Het zegt allemaal werkelijk niks. We hebben het alleen een betekenis gegeven.
Met nieuwe borden ben je niet opgegroeid en dus kost het je meer tijd om het jezelf aan te leren en om je hoofd wijs te maken dat iets werkelijk dat betekend. Je bent niet meer zo naïef, je hoofd wel eerst zelf een uitleg vinden en dan pas wil je leren wat het betekend. Als dat dat niet overeenkomt wil je ook weer niet jezelf de schuld geven en dus gaan we maar weer de ontwerper/bedenker belachelijk maken.

Je mag 1 ding geloven en dat is dat de bedenkers achter dit bord hoe dan ook meer ervaring en kennis van usability en UX hebben dat dit hele forum bij elkaar...
Gewijzigd op 03/12/2014 00:27:28 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2014 00:46:07
Quote Anchor link
>> Je mag 1 ding geloven en dat is dat de bedenkers achter dit bord hoe dan ook meer ervaring en kennis van usability en UX hebben dat dit hele forum bij elkaar...

Wouter, dat is een aanname die je doet en kun je geenszins "hardmaken".

Met het vergelijken van een verkeersbord en een knop als "toevoegen" sla je volgens mij ook de plank mis.

"Toevoegen" is een tekstuele uitleg van een bepaalde actie. Zo kun je een bordje "aanbieding" zowel in een webshop terugvinden, als in de supermarkt of zelfs bij een tankstation. Het zegt enkel dat er iets in de aanbieding is, net zoals "toevoegen" zegt dat er iets wordt toegevoegd.

Praten we echter over een verkeersbord, dan is dat een op zichzelf staand, losstaand ding. Het is een pictogram (klik). Enkel dat ding moet duidelijk maken hoe de situatie is. Iemand die het bord nog nooit gezien heeft, moet het direct snappen. En bij dit bord is dat niet het geval. Uit dit bord kun je niet afleiden dat het gaat om een uitwijkhaven. En de test bewijst het. Bekijk het filmpje zelf maar, of lees nog eens de opmerking van Eddy E hierboven die denkt te weten wat het betekent, maar de plank volledig misslaat. Dus nee, vertel mij niet dat dit een goed ontworpen bord is.

Wat betreft de blauwe borden met witte/rode randen/strepen enz. Dat is een ander verhaal, omdat het hier universele regels betreft, maar dat heeft verder niets met deze situatie vandoen. De afbeelding an sich die is in dit geval niet duidelijk.
Gewijzigd op 03/12/2014 00:56:26 door Ozzie PHP
 
Willem vp

Willem vp

03/12/2014 01:19:21
Quote Anchor link
Sowieso blijft het lastig:

Anti-filebord veroorzaakt file op A12
 
Joakim Broden

Joakim Broden

03/12/2014 19:14:06
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/12/2014 00:46:07:
>> Je mag 1 ding geloven en dat is dat de bedenkers achter dit bord hoe dan ook meer ervaring en kennis van usability en UX hebben dat dit hele forum bij elkaar...

Wouter, dat is een aanname die je doet en kun je geenszins "hardmaken".

Dat is geen aanname, ik heb eens een documentaire gezien over verkeersborden en als je ziet wat voor test, veranderingen etc zijn doorgevoerd voordat een verkeersbord gebruikt word wil je niet weten.

Ozzie PHP op 03/12/2014 00:46:07:
"Toevoegen" is een tekstuele uitleg van een bepaalde actie. Zo kun je een bordje "aanbieding" zowel in een webshop terugvinden, als in de supermarkt of zelfs bij een tankstation. Het zegt enkel dat er iets in de aanbieding is, net zoals "toevoegen" zegt dat er iets wordt toegevoegd.

Dit is toch echt een context (webshop, supermarkt, tankstation). Woord "Aanbieding" is niet voldoende, want is dan alles in de aanbieding, of alleen dat ene product. Aangezien het woord "aanbieding" bij het word geplaatst word het pas duidelijk.

Wat betreft het verkeer, verkeersborden zijn geen oorzaak van ongelukken (hooguit vermakkelijken van bepaalde situaties/contexten). De oorzaak van ongelukken zijn dat mensen veel te veel met andere dingen bezig zijn en te weinig met het verkeer. Ik ben een student die vaak met het OV reist en werk 2 a 3 dagen bij een verhuisbedrijf werkt en dus veel onderweg is en je wilt niet weten wat ik allemaal tegen kom.

Ik zie mensen zich opmaken, kaart lezen, vergaderingen doorlezen, social media, drank en nog veel meer. Daardoor komen de ongelukken, niet door de verkeersborden. Je zou zonder verkeersborden in het verkeer mee moeten doen, want het is gewoon een kwestie van de situatie, lees context, goed in schatten.. Dit is een mooi voorbeeld van dat eerste verkeersbord, je rijd op een smalle plattelandsweg en je komt een tegemoetkomende auto tegen. Aan de hand van de situatie, lees context, moet je dan kunnen begrijpen wat er word bedoelt en desnoods zelf opmerken dat je kunt uitwijken. Zo niet, dan ben je een domme geit en hoor je je gewoon niet in het verkeer thuis (net zo dom als mensen die domweg de TomTom achterna rijden van trappen af en dergelijke).

En wat betreft het verhaal van Eddy, dat slaat nergens op. Achterkomend verkeer op dezelfde rijbaan heeft nooit voorrang, blauw is tevens informatiebord (verbied of verplicht niks voor zover ik weet). Wat hij verteld dat boeren aan de kant gaan en gaan voor sorteren is een ongeschreven regel en word vaak uit beleefdheid gedaan door die boeren (er komen wel steeds meer van die uitwijk plaatsen speciaal voor boeren)..
Gewijzigd op 03/12/2014 19:26:42 door Joakim Broden
 
Eddy E

Eddy E

03/12/2014 20:00:45
Quote Anchor link
Wat mooi dat een antwoord, ongefundeerd en niet onderbouwd direct als nering wordt gebruikt.
Ter plekke is een vluchthaven (rechts) en geen zijstraat links.
Dus dan laat het zich wel raden, toch?


Daarnaast vind ik het argument van Wouter J over de ruitvormige voorrangsborden en stop- en parkeersverbodsborden wel dergelijk hout snijden. Het is een kwestie van aanleren en gebruiken in de context.

En dan heb je ook nog eens dat je niet alle borden (en lijnen) zo letterlijk moet nemen. Rijden volgens de regels is in theorie ideaal, maar in de praktijk moet toch iets verder kijken dan je neus lang is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2014 20:44:46
Quote Anchor link
>> Dat is geen aanname, ik heb eens een documentaire gezien over verkeersborden en als je ziet wat voor test, veranderingen etc zijn doorgevoerd voordat een verkeersbord gebruikt word wil je niet weten.

Zucht ... het is wel een aanname. Je bent namelijk totaal niet op de hoogte van de expertise van de leden op dit forum. Het is dus een aanname die je doet waar geen feiten aan ten grondslag liggen.

>> Dit is toch echt een context (webshop, supermarkt, tankstation). Woord "Aanbieding" is niet voldoende, want is dan alles in de aanbieding, of alleen dat ene product. Aangezien het woord "aanbieding" bij het word geplaatst word het pas duidelijk.

Zoals ik al zei zijn beide zaken niet met elkaar vergelijkbaar en gaat deze vlieger dus niet op. Een tekstueel toelichtend bord is totaal iets anders dan een pictogram.

>> Rijden volgens de regels is in theorie ideaal, maar in de praktijk moet toch iets verder kijken dan je neus lang is.

Dat moet je uiteraard altijd. Echter, ik vind het bord niet duidelijk. Het had duidelijker gekund. Dat blijkt uit de reacties van de mensen in het filmpje, maar ook uit jouw eigen reactie waarin je het bord verkeerd interpreteert.
 
Aad B

Aad B

03/12/2014 21:01:40
Quote Anchor link
Een verkeersbord is een pictogram. Een pictogram is een afbeelding die een situatie "beschrijft" (niet in woorden dus) of een bepaalde handelwijze voorschrijft en dit pictogram wordt aangebracht op een bord of een verlicht oppervlak. Een eenvoudige, gestileerde afbeelding, waardoor een verbod, aanwijzing of inlichting tot uiting wordt gebracht, vooral in het verkeer.
==> Zou jij weten wat het betekent als je het zou tegenkomen?
Het bord is slechts een link naar eerder opgedane kennis, cursus, theorie rijbewijs en dergelijke. Voordat je het tegenkomt wordt je al geacht te weten, geleerd te hebben, wat het pictogram "beschrijft". Een verkeersdeelnemer wordt geacht de wet (aan verandering onderhevig) te kennen en te blijven kennen.

Er is vanuit de wetgever nooit sprake van eenduidige begrijpbare context van het bord alleen. Je moet vooraf de betekenis kennen, geleerd hebben en zodra je het bord tegenkomt herinner je de betekenis. Althans, dat wordt van je verwacht.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2014 21:19:25
Quote Anchor link
Precies, een verkeersbord is een pictogram. Een pictogram behoort op een duidelijke wijze een situatie te beschrijven. Zijn we het tot zover alvast eens :)

Waar het mij om gaat, is dat ik het plaatje niet heel duidelijk vind. Wij weten nu wat het betekent omdat we het erover hebben. Echter, stel je komt als buitenlander naar Nederland en je ziet dit bord voor de eerste keer, dan is het echt niet duidelijk. Zoals Aar ook al eerder zei, het lijkt meer op een zijdelingse aanrijding. Dit bord geeft niet aan dat het gaat om een uitwijkhaven.

Op bijvoorbeeld de borden hieronder zie je wél dat er sprake is van een fysieke (vlucht)haven. Dit is veel duidelijker weergegeven dan die "slingerpijl" in het nieuwe verkeersbord:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
 
Eddy E

Eddy E

03/12/2014 21:39:57
Quote Anchor link
Dat dat onderste bord duidelijker is, is wel duidelijk. Maar heeft echt een andere functie.
Het verplichte-rijbaan-voor-trekkers bijvoorbeeld is wel duidelijk:

Afbeelding

Gewoon consequent handhaven van fiets/brom/autowegen.
Maar dat het ook voor andere voertuigen die langzamer dan 25 km/u gaan, moet je gewoon geleerd hebben.


Maarre: heb jij een beter bord in gedachten? Lever het dan in.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/12/2014 21:46:15
Quote Anchor link
@Ozzie: Dus als jij een tegenligger krijgt op een smalle weg ga je gelijk 112 bellen?
Gewijzigd op 03/12/2014 21:48:17 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2014 21:59:06
Quote Anchor link
>> Dat dat onderste bord duidelijker is, is wel duidelijk. Maar heeft echt een andere functie.

Klopt. Maar je ziet dus dat er meerdere, en betere manieren zijn om iets weer te geven.

>> Maarre: heb jij een beter bord in gedachten? Lever het dan in.

Tja, daar is het nu al te laat voor ;)

Ger van Steenderen op 03/12/2014 21:46:15:
@Ozzie: Dus als jij een tegenligger krijgt op een smalle weg ga je gelijk 112 bellen?

Ger, ik snap absoluut niet wat je bedoelt. Waarom zou ik 112 bellen? Vreemde gedachte.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/12/2014 22:17:50
Quote Anchor link
Jij bent degene die een aantal borden vergelijkt.
Ik vertaal SOS naar 112, meer niet.

Maar iedereen die ooit eens een theorie examen gevolgd heeft weet dat blauwe vierkante borden advies borden zijn, dus als jij het advies om uit de zij te gaan bij een tegenligger niet wilt opvolgen ....
112 bellen (of appledorn)
Gewijzigd op 03/12/2014 22:21:42 door Ger van Steenderen
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.