Verkorte versie van AND
Lasse
02/03/2007 17:32:00Hallo,
Ik heb op zoek naar een sql statement waarmee ik verkort AND's in de WHERE kan zetten.
Met OR weet ik dat wel:
SELECT ... FROM ... WHERE veld IN(...,...)
Maar is er ook zoiets met AND?
Alvast bedankt.
Ik heb op zoek naar een sql statement waarmee ik verkort AND's in de WHERE kan zetten.
Met OR weet ik dat wel:
SELECT ... FROM ... WHERE veld IN(...,...)
Maar is er ook zoiets met AND?
Alvast bedankt.
PHP hulp
20/11/2024 08:14:13Willem Jan Z
02/03/2007 17:50:00Ik snap even niet wat je ermee wilt, of bedoel je het zo:
WHERE veld = veld1 AND veld = veld2
Maar dat is toch vrij nutteloos? Een veld zal toch niet snel aan meerdere velden gelijk zijn?
Mocht het om een subquery gaan, kan je misschien even kijken naar ALL en ANY.
WHERE veld = veld1 AND veld = veld2
Maar dat is toch vrij nutteloos? Een veld zal toch niet snel aan meerdere velden gelijk zijn?
Mocht het om een subquery gaan, kan je misschien even kijken naar ALL en ANY.
Stefan van Iwaarden
02/03/2007 17:54:00zo'n query met IN() zou je moeten oplossen met OR ipv AND
SELECT ... FROM ... WHERE veld IN(1,2,3,4,5);
is gelijk aan
SELECT ... FROM ... WHERE veld = 1 OR veld = 2 OR veld = 3 OR veld = 4 OR veld =5;
SELECT ... FROM ... WHERE veld IN(1,2,3,4,5);
is gelijk aan
SELECT ... FROM ... WHERE veld = 1 OR veld = 2 OR veld = 3 OR veld = 4 OR veld =5;
dutchcamel
02/03/2007 18:23:00In jouw voorbeeld moet 'veld' gelijk zijn aan een van de waarden tussen haakjes. Wat je zelf al zegt een soort van OR, 'veld' = '..' OR 'veld' = .. OR ...
Daar is geen AND versie van, omdat 'veld' natuurlijk alleen gelijk kan zijn aan 'veld' en niet aan nog x andere dingen..
Een soort van AND, maar wat je denk ik niet bedoelt, is NOT IN. Dat staat dan weer gelijk aan 'veld' <> '..' AND 'veld' <> '..' AND ...
Daar is geen AND versie van, omdat 'veld' natuurlijk alleen gelijk kan zijn aan 'veld' en niet aan nog x andere dingen..
Een soort van AND, maar wat je denk ik niet bedoelt, is NOT IN. Dat staat dan weer gelijk aan 'veld' <> '..' AND 'veld' <> '..' AND ...