Verschil <a> en <button> i.c.m.jQuery dialog; niet meer mogelijk om een id mee t

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick de Graaf

Rick de Graaf

03/07/2009 11:37:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een nieuws systeem.

Vanuit het overzicht maak ik gebruik van de jQuery dialog om een nieuw bericht toe te voegen. Nu wil ik dit ook toepassen op de edit en delete knop. De edit knop verwijst je nu door naar een andere pagina. De delete knop moet een bevestiging opvragen.

Ik roep mijn database op en plaats daar de edit en delete knop om zo de id mee te geven in de url en te verwijzen naar de desbetreffende pagina.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a id='dialoge' href=news_all.php?id={$row['id']}>Edit</a>

Een jQuery dialog wordt opgeroepen doormiddel van
Code (php)
1
<button id='dialog'>Klik</button>
Dit werkt prima, ik kan alleen op deze manier geen id meegeven. bij het gebruik van de <a> tag wordt de data wel doorgegeven, en het dialog venster wordt ook opgeroepen, maar verdwijnt gelijk weer.

Hoe kan ik zorgen dat de id wordt meegezonden naar de zelfde pagina, zodat de juiste velden worden ingeladen als men op bv. edit drukt?

Heb wat dingen geprobeerd (spelen met de verschillende tags e.d.) maar heb geen idee hoe ik het nu aan zou kunnen pakken....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rick de Graaf

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 01:28:18

A Leeuwenburgh

A Leeuwenburgh

17/07/2009 20:28:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar je kan het id posten/verzenden naar dezelfde pagina als op de button wordt geklikt.

Code (php)
1
2
<input type="hidden" name="dialog" value="$id" />
<input type="submit" value="Klik" />
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door A Leeuwenburgh

Rick de Graaf

Rick de Graaf

18/07/2009 10:13:00
Quote Anchor link
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik de id via de value mee wil zenden dan ziet hij de id nog steeds niet.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Facebox, werkt prettiger dan de jQuery dialog.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.