verschil session_start() en ob_start() ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk Verlaan

Henk Verlaan

05/10/2010 22:00:50
Quote Anchor link
Hallo, ik was laatst bezig met een tutorial (user login) waar session_start() werd gebruikt later in de tutorial kwam er ook nog een voorbeeld met ob_start() voor php 5 gebruikers ( en natuurlijk session_destroy() en ob_end_flush() ) zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 07:58:11

Noppes Homeland

Noppes Homeland

05/10/2010 22:09:34
Quote Anchor link
het verschil is dat het totaal verschillende functies zijn.

over het algemeen wordt het gebruik van de ob_ functies afgeraden gezien je dan eventuele fouten verdoezelt en deze ook niet meer kunt achterhalen als de foutafhandeling niet op orde is.

Je kan uitstekend op php.net uitzoeken waarvoor de functies gebruikt dienen te worden en daardoor ook de verschillen te trekken.
Gewijzigd op 05/10/2010 22:09:57 door Noppes Homeland

05/10/2010 22:10:16
Quote Anchor link
session_start
ob_start
Zie php.net zou ik dus zeggen.

Aad B

Aad B

05/10/2010 22:11:14
Quote Anchor link
Twee verschillende zaken: ob_ gaat over output buffering en session_ gaat over sessions en die laatste kan je gebruiken voor user login variabelen (geen wachtwoorden) Ga je wat inlezen op http://php.net ?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.