verschil tussen radio button / text field
Ik heb een site waar mensen zich kunnen aanmelden voor deelname aan een evenement. Nu heb ik alle mensen die vorig jaar hebben meegedaan in een aparte tabel gestopt, en voor registratie van dit jaar kijkt het formulier eerst of je gegevens voorkomen in de tabel van vorig jaar , zo ja dan komen die gegevens automatisch tevoorschijn in het formulier , zo nee dan verschijnt er een blanko formulier.
Echter bij text velden haalt ie alles uit de database , alleen bij een radio button (ja / nee keuze) laat ie niet de keuze uit de database zien.
Wie weet wat ik hier aan kan doen.
alvast bedankt
martijn
Wie heeft er hulp?
Ik weet helaas niet meer precies hoe de oplossing was. Ik weet enkel nog dat het wel vrij simpel was.
het html is het <INPUT TYPE="radio" NAME="" checked>
met xhtml ipv checked: .... (dat moet ik dus weten).
dan kon je een $var maken.
<INPUT TYPE="radio" NAME="" $var>
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, of het werkt is vraag 3 :(
{
echo "<input type='checkbox' checked>";
} else {
echo "<input type='checkbox'>";
}
moet je wel genoeg helpen
je hebt denk ik gelijk.
ik dacht dat hij zoiezo 2 radio buttons wilde.
een radio button voor JA
en een voor NEE
Bij XHTML moet je checked="checked" gebruiken (in plaats van simpelweg 'checked').
ik dacht dat het iets heel anders dan checked was.
selected dacht ik aan.
Het gaat er bij deze om of je man of vrouw bent , echter hij zegt altijd dat je een man bent
onderstaande is zoals ik het altijd had staan in het formulier , zonder php:
echo "<tr bgcolor='000000'>";
echo "<td class='harry' width='125'><small>Geslacht :</td>";
echo "<td class='harry' width='400'><input type='radio' name='mv' Value='M' CHECKED>Man <input type='radio' name='mv' Value='V'>Vrouw</td>";
echo "</tr>";
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Er zijn makkelijkere/simpelere oplossingen te verzinnen dan dit, maar deze is wel het duidelijkst voor iemand die er nog niet zo handig in is :).
Helder de uitleg en mij is het duidelijk :)
Arjan:
Ik ga er vanuit dat we de $geslacht al uit de database hebben gehaald:
Er zijn makkelijkere/simpelere oplossingen te verzinnen dan dit, maar deze is wel het duidelijkst voor iemand die er nog niet zo handig in is :).
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Arjen , Dank je wel, deze werkt , maar brutale vraag , want is volgens jou dan een makkelijke oplossing ?
<input type="radio" name="mv" Value="M" >Man
<input type="radio" name="mv" Value="V" >Vrouw
Gewijzigd op 14/02/2006 15:34:00 door Arjan Kapteijn