Verschillende content weergeven op dezelfde pagina
Ik heb een (misschien simpele) vraag, Ik heb op een site die ik maak 2 kolommen waar ik tekst in kan plaatsen. Nu heb ik rechts in een kader de onderwerpen staan, maar nu wil ik dat wanneer ik op een link klik, dat de informatie achter die link wordt weergegeven in het linker vlak.
Wel wil ik dat je op de zelfde pagina blijft. Dus eigenlijk laadt je informatie in het linker vak.
Hoe zouden jullie dit doen. Dit hoeft niet uitgebreid en ik zou het fijn vinden als jullie ergens een tutorial of iets dergelijks ervoor hebben.
Alvast bedankt!
Jules
Dit kan je door d.m.v. Jquery / Ajax.. Hiermee laad je op de 'achtergrond' de pagina, en plaats je d.m.v. javascript de content van de geladen pagina in het des betreffende vakje.
Wat je ook kan doen, is iets als dit:
waarbij de pagina 'informatie.php' heet waar de gegevens op staan die in kollom 2 moeten, en de link dan word 'pagina.php?content=informatie'.
Let er hier wel bij op dat er wel de benodigde beveiliging of checks moeten worden gemaakt zodat men geen pagina's kan includen die je niet wilt includen.
@jeroen vd, ik zag het xD.
Wat inderdaad ook een oplossing kan zijn, is meerdere elementen in je kollom hebben, die allemaal niet zichtbaar zijn. Vervolgens laad je in al die elementen (bijv. <div>) alle informatie, en als je dan op een linkje klikt, laat je d.m.v. javascript de element zien. Klik je op een andere link, dan zou je eerst die je op dat moment ziet weer kunnen verbergen, en dan de andere waar de juiste informatie in staat laten zien.
Gewijzigd op 06/03/2012 18:32:09 door Cake Masher
css is de uitkomst. deel je pagina op in divjes, en geef die met css de eigenschappen die je wilt hebben, zoals breedte en hoogte.
voor de linkjes heb je volgens mij jquery nodig, hoewel dit ook kan met gewoon javascript, maar dit maakt het moeilijker
Toevoeging op 06/03/2012 18:28:17:
cake masher was me net voor!
Ik snap niet echt wat je bedoelt met de code die je geeft Cake Masher, Moet ik die code plaatsen op de plek waar ik de informatie wil hebben? En moet ik dan in de links verwijzen naar informatie.php?content=(waarde) en dan in informatie.php de informatie een naam geven met de waarde die overeenkomt met de link?
alvast bedankt!
die code zet je btw in je index neer, tussen de divjes waar je die content wil hebben
Toevoeging op 06/03/2012 18:58:15:
@cake masher, dat zou je code echt verknallen volgens mij. zie dit topic: topic hoe je dat naar mijn idee beter kunt doen, en dan alles in dezelde div
Toevoeging op 06/03/2012 18:59:41:
btw, ik zou ook geen empty gebebruiken maar dit:
Code (php)
Gewijzigd op 06/03/2012 19:00:39 door Jeroen VD