Verschillende Post-actions
Dropdown bestaat bv. uit:
Maak uw keuze
TEST1
TEST2
TEST3
Wanneer de gebruiker TEST1 selecteert in de dropdown en daarna op submit klikt moet de data door gestuurd worden naar www.link1.nl verstuurd worden
Maar stel dat de gebruiker TEST2 selecteert en daarna op submit klikt moet de data door gestuurd worden naar www.link2.nl verstuurd worden
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Mvg,
Steven
Gewijzigd op 02/02/2011 14:24:27 door John D
Dacht er ook aan maar eerlijk gezegd vind ik nergens een geschikte oplossing. Kan je een vb. geven?
Ik gebruik momenteel: <form action="http://site1.nl/data.php" method="post" target="_blank">
en zou dus nog een 2de regel hebben die ervoor zorgt dat dit gebeurt als je test2 selecteert
<form action="http://site2.nl/data.php" method="post" target="_blank">
Gewijzigd op 02/02/2011 14:35:47 door Steven Derudder
Moet het verstuurd worden naar een e-mail of naar een webpagina??
Als je de data uit het formulier ook wilt doorsturen stop het dan in een session.
Ik wil eigenlijk 2 verschillende actions hebben:
- kies je selectie 1 in de dropdown en je klikt op submit dient alle data die de bezoeker heeft ingegeven verstuurd te worden naar een externe server waar ik geen toegang tot heb. Maar de externe server werkt verder adhv de verstuurde data. Dit werkt momenteel perfect via de <form action="http://externesite.nl/data.php" method="post" target="_blank">.
Het moeilijkste is:
- kies je selectie 2 dient alle data verstuurd te worden naar een pagina die ik kan beheren om daarna via e-mail de data nog te versturen, op pagina 2 worden er nog extra gegevens gevraagd (telefoonnr,...)
Ik zit dus een beetje vast hier :(
Gewijzigd op 02/02/2011 18:04:46 door Steven Derudder
Bon Tim, grappig is anders en daar heb ik weinig aan, of denk je dat ik google niet ken? Waarom bestaan anders forums... Ik vind het gewoonweg niet... En ook niet via google!
En is het jij die het nog wil beheren of is het voor de gebruiker?
PS TIM FENNIS wat is dit nu weer voor een reactie ???? zo help je iemand niet.
je zult dit inderdaad met javascript moeten doen op de manier die jij wilt, je kijkt via javascript welke optie geselecteerd is
Code (php)
Maar hoe zou ik dus hier kunnen aantonen dat hij moet springen naar een bepaalde url? De data moet hij dus ook wel "meeslepen".
Niemand een ideetje voor bovenstaand probleempje? :)
Doorsturen, denk ik dat je zo iets wilt? link.php?ding=dat&anderding=dit kan gewoon via header location.
Code (php)
Hier wil ik dus weten hoe ik de post-functie kan geven, is dit haalbaar of moet ik het in javascript gaan zoeken?
post mee nemen naar een andere pagina? best nutteloos, stuur hem dan in een keer goed door.
En wat bedoel je met een post functie naar een interne pagina? post afhandeling afzo?
Probeer het zo simpel mogelijk uit te leggen. Alsof je een onbekende de weg wijst.
Dus op mijn webpagina kan de bezoeker een aankomstdatum en vertrekdatum ingeven, aantal personen en type reservatie.
Wanneer de bezoeker bij type reservatie 'Direct betalen' selecteert en op 'Verzenden' klikt dienen de ingegeven gegevens "gepost" te worden naar een extern webadres.
Wanneer de bezoeker bij type reservatie 'Niet direct betalen' selecteert en op 'Verzenden' klikt dienen de ingegeven gegeven "gepost" te worden naar een 2de pagina waar ik dan meer gegevens vraag (zoals naam, adres,...).
Hopelijk is dit iets duidelijker :)
Als het per se een ander domein is (dus waar je niet bij kan met php), dan kom je denk ik toch wel vrij snel uit op javascript oplossingen.