Versiebeheer (Git/Mercurial) Private server Hulp Gezocht
Inmiddels pogingen gedaan met GIT en met Mercurial maar tot zo veer met zeer weinig succes.
Ik zoek iemand die mij hier bij helpen.
Stuur me een privebericht als je me kunt helpen.
Gewijzigd op 18/06/2014 15:52:54 door - Ariën -
Verder heeft dit weinig met PHP te maken, dus heb ik het even naar het 'Techtalk'-forum verhuisd.
Gewijzigd op 18/06/2014 15:04:57 door - Ariën -
Waar ik vast loop is het volgende. Ik krijg het voor elkaar om zowel mercurial als git op mijn server werkend te krijgen. Maar nu wil ik thuis op mijn PC naar mijn server kunnen committen pushen en pullen. Dit krijg ik op geen mogelijke manier voor elkaar.
Iets meer details zouden wel handig zijn, want nu is het behoorlijk gokken waarom het pushen en pullen niet werkt.
Zoiets kan vele oorzaken hebben.
Laat maar!
Opgelost inmiddels?
Nope, maar dit soort vragen helpen niet. Ik heb er 0 verstand van, 0 wil lukken dus ik zoek iemand die mij vanaf 0 wil helpen.
Dan move ik het topic naar het vacatureforum. Als het vrijwillig is dan kan je er een [vrijwillig]-tagje voor plaatsen.
Als je je repository op je server wilt hebben zul je een bare repository moeten aanmaken op je server:
Nu heb je een my-project bare repository aangemaakt.
Vervolgens kun je local lekker aan de slag met je repository en moet je je server toevoegen als een remote locatie:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
# cd my-project
# mocht je het al niet hebben
$ git init
# jouw server als remote locatie instellen met de naam "server"
$ git remote add server http://jouwserver.nl/my-project
# mocht je het al niet hebben
$ git init
# jouw server als remote locatie instellen met de naam "server"
$ git remote add server http://jouwserver.nl/my-project
Nu kun je lekker pushen en fetchen van de server remote.
Merk overigens op dat ik dit niet aanraad. Je hebt nu nul beveiliging. Je zult nu dus een hele rompslop moeten doen om SSH enzo te regelen. Ik raad je aan gewoon github (betaald private repo) of bitbucket (gratis private repos) te gebruiken.
Gelukkig heb ik geen 0 verstand van git. Ik kan er prima mee werken dat is geen probleem. Ik heb echter 0 verstand van het goed opzetten van een private Git Server.
Het maken van een Repo, het committen ernaar ( op de server zelf ) lukt allemaal zonder problemen.
Is het 'publiek' maken van een repo serieus niet meer dan git remote add?? Ik heb dit gisteren wel eens gedaan, maar zo te zien niet goed.
Maar dan kom ik nog even bij een ander issue.
Je moet als je dit doet altijd inloggen met een username en password.
Hoe stel ik deze ( zonder ssh ) goed in?
Bedankt voor zover voor de uitleg!
Je hebt dan mijn stukje over git init --bare gemist denk ik :)
>> Hoe stel ik deze ( zonder ssh ) goed in?
Dat kan dus niet, daarom adviseer ik je bitbucket te gebruiken.