Vervang tot en met

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcel van Dijk

Marcel van Dijk

15/06/2009 11:03:00
Quote Anchor link
Op dit moment ben ik met een soort robot bezig die websites moet indexeren... De content binnenhalen met file_get_contents gaat prima nou moet ik echter bij alle pagina's die dit script binnenhaald de content omzetten naar csv bestand.

Wat ik nu zoek is een manier om met str_replace de inhoud te vervangen vanaf het begin van het bestand tot en met een bepaalde waarde. Dus bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$content
= str_replace(%'span id="repeater_ctl01_Label1">', '', $content);
?>

Ik krijg dit echter niet aan de praat, wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 11:48:22

Joren de Wit

Joren de Wit

15/06/2009 11:11:00
Quote Anchor link
Waarom werk je niet met substr() waarbij je alleen het laatste gedeelte van de content overhoudt. Om de beginpositie te bepalen zou je met strpos() naar de positie van het door jou gezochte element kunnen zoeken.
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$zoek
= 'het door jou gezochte gedeelte';
$content = substr($content, strpos($content, $zoek) + strlen($zoek));
?>

Marcel van Dijk

Marcel van Dijk

15/06/2009 11:25:00
Quote Anchor link
Super dit brengt me inderdaad al een heel eind opweg!

Bedankt!

Nog een vraagje: kan ik dit ook omdraaien? Ik heb nu dus $content kan ik daarin dan ook de gegevens vanaf een bepaald punt verwijderen?

Joren de Wit

Joren de Wit

15/06/2009 11:27:00
Quote Anchor link
Natuurlijk, dan wordt het zoiets:
Code (php)
1
2
3
<?php
$content
= substr($content, 0, strpos($zoek));
?>

Hipska BE

Hipska BE

15/06/2009 11:46:00
Quote Anchor link
Kun je niet beter met DOM en SimpleXML aan de slag? Het zijn namelijk HTML bestanden..

Eventueel zelfs XPath, je zult er veel sneller je data hebben dan met string operaties.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.