Vervang tot en met
Marcel van Dijk
15/06/2009 11:03:00Op dit moment ben ik met een soort robot bezig die websites moet indexeren... De content binnenhalen met file_get_contents gaat prima nou moet ik echter bij alle pagina's die dit script binnenhaald de content omzetten naar csv bestand.
Wat ik nu zoek is een manier om met str_replace de inhoud te vervangen vanaf het begin van het bestand tot en met een bepaalde waarde. Dus bijvoorbeeld:
Ik krijg dit echter niet aan de praat, wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...
Alvast bedankt
Wat ik nu zoek is een manier om met str_replace de inhoud te vervangen vanaf het begin van het bestand tot en met een bepaalde waarde. Dus bijvoorbeeld:
Ik krijg dit echter niet aan de praat, wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...
Alvast bedankt
PHP hulp
23/12/2024 11:48:22Joren de Wit
15/06/2009 11:11:00Waarom werk je niet met substr() waarbij je alleen het laatste gedeelte van de content overhoudt. Om de beginpositie te bepalen zou je met strpos() naar de positie van het door jou gezochte element kunnen zoeken.
Marcel van Dijk
15/06/2009 11:25:00Super dit brengt me inderdaad al een heel eind opweg!
Bedankt!
Nog een vraagje: kan ik dit ook omdraaien? Ik heb nu dus $content kan ik daarin dan ook de gegevens vanaf een bepaald punt verwijderen?
Bedankt!
Nog een vraagje: kan ik dit ook omdraaien? Ik heb nu dus $content kan ik daarin dan ook de gegevens vanaf een bepaald punt verwijderen?
Joren de Wit
15/06/2009 11:27:00Natuurlijk, dan wordt het zoiets:
Hipska BE
15/06/2009 11:46:00Kun je niet beter met DOM en SimpleXML aan de slag? Het zijn namelijk HTML bestanden..
Eventueel zelfs XPath, je zult er veel sneller je data hebben dan met string operaties.
Eventueel zelfs XPath, je zult er veel sneller je data hebben dan met string operaties.