Ververs inhoud div elke x seconde
Ik ben opzoek naar een script of manier om de inhoud van <div> tags te verversen, zodat de inhoud van de tabellen up-to-date is.
De inhoud van de tabellen komt van mijn database en ik wil dus dat die inhoud elke seconde wordt ververst zonder de hele pagina te verversen.
De zelfde code wil ik ook gebruiken voor bijvoorbeeld mijn timers.
Ik ben vrij onbekend met Javascript, Ajax en JQuery en heb al dagen op google lopen zoeken maar word niks wijzer.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Alvast bedankt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<script type="text/javascript">
var refreshPage = setInterval(
function () {
$('#div').load('file.php');
}, 1000); // refresh every second
</script>
function () {
$('#div').load('file.php');
</script>
hiermee herlaad je elke seconde het bestand 'file.php' in de div met het id 'div'.
Groet,
Joep
Ik wil eigenlijk de inhoud van de DIV herladen en niet er een apart php file voor maken, is dit ook mogelijk?
Bijvoorbeeld:
Dus puur dat stukje.
Graag in het vervolg bij code, [code] [/code] tags gebruiken.[/modedit]
Gewijzigd op 29/03/2014 01:33:04 door Bas IJzelendoorn
hier eens een kijkje nemen?
Misschien Jordy Kooij op 28/03/2014 22:04:59:
Ik wil eigenlijk de inhoud van de DIV herladen en niet er een apart php file voor maken, is dit ook mogelijk?
En waar moet die info dan vandaan komen? Er moet toch _iets_ gebeuren dat daar nieuwe informatie komt te staan?!
Joep geeft je dan een mooie voorzet om gericht(er) te zoeken en wat te proberen.
Die tabel herlaad direct met de pagina, maar ik wil dat de inhoud van die tabel elke seconde ververst zodat de inhoud up-to-date is.
Maar ik wil dit het liefst niet in een apart php file zetten zoals in de code van Joep, is het uberhaubt mogelijk om gewoon de inhoud van een div te verversen of is een aparte pagina een verplichting?
Verder in ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe.
Als er geen phpscript ingeladen mag worden, waar moet de informatie dan wel vandaan komen?
wat jij zoekt is AJAX. Er zijn talloze voorbeelden op internet te vinden.
function () {
$('#div').load('jouwhuidigepagina.php #div');
</script>