verversen van pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Emre bisey

emre bisey

09/03/2011 11:08:38
Quote Anchor link
hoi allemaal,

ik heb een probleem met mijn script
ik gebruik een submit knop om een datum op te slaan in een database, dat lukt goed behalve het probleem is nadat ik iets heb opgeslagen en ik druk op f5 (dus verversen van de pagina) slaat die hetzelfde informatie weer op en als ik weer ververs slaat die weer op en zo blijft het doorgaan
hoe kan ik dit het beste oplossen?

Toevoeging op 09/03/2011 11:10:45:

oh en ik was vergeten bij te zetten bij het verversen krijg ik een soort alert box met daarin het volgende : als u de opgegeven pagina wilt weergeven moet de informatie opnieuw worden verzonden

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 00:28:57

Jordi Kroon

Jordi Kroon

09/03/2011 11:18:39
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt dat krijg je omdat als je op submit drukt er een kleine refresh komt en dan alles naar de server word gestuurd , Als je dan op f5 drukt kom je weer op het moment dat je net op submit gedrukt hebt en dat wil firefox vermijden met zo'n popup box ,

Kris Peeters

Kris Peeters

09/03/2011 11:48:25
Quote Anchor link
Je moet een post (bijna) altijd afhandelen volgens volgende procedure:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  ////hier handel je de post af

// $sql = "..."
  // ...

// afsluiten door de pagina te verversen, of eventueel te redirecten naar een andere pagina

header('location: ?');
}

else {
  // hier echo je het formulier
}
?>

Lijn 9: dat vraagteken vervang je eventueel door de pagina (de url) waar je naar wil redirecten; over het algemeen de pagina waarop je je bevindt,
Gewijzigd op 09/03/2011 11:50:33 door Kris Peeters

Emre bisey

emre bisey

09/03/2011 12:17:54
Quote Anchor link
bedankt het is gelukt :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.