Verwijderen van een getoonde afbeelding
jovank vank
08/02/2015 22:40:14Ik heb een form waarin men afbeeldingen kan selecteren. De geselecteerde afbeeldingen worden met jsquery script geplaatst. Als ze eenmaal zijn geplaatst wil ik vervolgens de gelegenheid bieden om een afbeelding weer te verwijderen. Dat zou ik graag met een kruisje willen doen dat op of naast de afbeelding wordt getoond. Heeft hier iemand een voorbeeld van. Het lukt mij niet.
Alvast erg bedankt!
Alvast erg bedankt!
PHP hulp
22/11/2024 19:22:29Als het om vinkjes plaatsen en het submitten van het formulier gaat, dan heb je geen jQuery nodig.
Elke delete-checkbox kan je kenmerken met een array:
<input type="checkbox" name="delete[1]" value="1" />
<input type="checkbox" name="delete[2]" value="1" />
<input type="checkbox" name="delete[3]" value="1" />
Vervolgens kan je na het versturen van het formulier de waardes uit de array uitlezen:
Vervolgens kan je dan met een query als dit de foto's verwijderen:
En uiteraard verwijder je ook de foto's uit de map. Dat kan per stuk met unlink().
Elke delete-checkbox kan je kenmerken met een array:
<input type="checkbox" name="delete[1]" value="1" />
<input type="checkbox" name="delete[2]" value="1" />
<input type="checkbox" name="delete[3]" value="1" />
Vervolgens kan je na het versturen van het formulier de waardes uit de array uitlezen:
Vervolgens kan je dan met een query als dit de foto's verwijderen:
En uiteraard verwijder je ook de foto's uit de map. Dat kan per stuk met unlink().
Gewijzigd op 08/02/2015 23:10:32 door - Ariën -
Frank Nietbelangrijk
08/02/2015 23:31:53Ik denk dat de topicstarter Niet zo zeer het verwijderen van de bestanden of records uit de database bedoelt maar meer de getoonde thumb in de HTML pagina..
http://codepen.io/anon/pen/zxPJgY
http://codepen.io/anon/pen/zxPJgY
Gewijzigd op 09/02/2015 00:07:35 door Frank Nietbelangrijk
jovank vank
09/02/2015 10:22:45Hi Frank, dat is precies! wat ik bedoel. Reuze bedankt.
Nu nog proberen om het geheel te integreren in de bestaande html/css/js constructie.....
Ga er mee aan de slag. Nogmaals bedankt!
Nu nog proberen om het geheel te integreren in de bestaande html/css/js constructie.....
Ga er mee aan de slag. Nogmaals bedankt!