Vhost benaderen vanaf een ander Pc met een domein of een naam in plaats van IPv4
A Aryan
04/06/2013 02:43:18Beste helpers,
Ik heb een Vhost op mijn computer met verschillende projecten bijv. domein1.off en domein2.off.
Via Ipv4 kan ik dus mijn localhost benaderen vanaf een ander Pc en daarna moet ik op een van de folders klikken domein1.off, domein2.off om naar de juiste website te gaan.
Mijn vraag en hoe ik het graag wil:
In plaats van de Ip gewoon domein1.off of domein2.off kunnen intypen en dat ie meteen naar de juiste folder gaat. Dit vanaf de test computer dus.
Hoe kan het doen? ik heb beetje te veel gelezen, geprobeerd en nu snap ik het niks meer van.
Ik hoor het graag.
Ik heb een Vhost op mijn computer met verschillende projecten bijv. domein1.off en domein2.off.
Via Ipv4 kan ik dus mijn localhost benaderen vanaf een ander Pc en daarna moet ik op een van de folders klikken domein1.off, domein2.off om naar de juiste website te gaan.
Mijn vraag en hoe ik het graag wil:
In plaats van de Ip gewoon domein1.off of domein2.off kunnen intypen en dat ie meteen naar de juiste folder gaat. Dit vanaf de test computer dus.
Hoe kan het doen? ik heb beetje te veel gelezen, geprobeerd en nu snap ik het niks meer van.
Ik hoor het graag.
PHP hulp
25/11/2024 10:56:53Is de pc waarop je test Windoos?
Dan het hosts bestand aanpassen, en voor elk domein een regel toevoegen:
Dit bestand kan je vinden in C:\Windows\System32\drivers\etc
Dan het hosts bestand aanpassen, en voor elk domein een regel toevoegen:
Dit bestand kan je vinden in C:\Windows\System32\drivers\etc
A Aryan
04/06/2013 10:50:59Goed morgen Ger,
Ja idd is ook zo en daar heb ik ook over na gedacht.
Toch wou ik het graag doen zonder het hosts bestand van de Test Pc aanpassen.
Stel je voor je hebt 10 test pc's en smartphone dus moet voor ieder moet ik het hosts bestand gaan aanpassen. Wanneer een van de pc stuk gaat moet het weer!
Ik dacht er moet iets zijn of kunnen installeren/aanpassen op de Pc A zo dat je bijv. domeinen kunt aanmaken en dat het dan alleen binnen eigen network te bereiken is.
Is dat mogelijk ?
Ja idd is ook zo en daar heb ik ook over na gedacht.
Toch wou ik het graag doen zonder het hosts bestand van de Test Pc aanpassen.
Stel je voor je hebt 10 test pc's en smartphone dus moet voor ieder moet ik het hosts bestand gaan aanpassen. Wanneer een van de pc stuk gaat moet het weer!
Ik dacht er moet iets zijn of kunnen installeren/aanpassen op de Pc A zo dat je bijv. domeinen kunt aanmaken en dat het dan alleen binnen eigen network te bereiken is.
Is dat mogelijk ?
Gewijzigd op 04/06/2013 11:09:56 door A Aryan
A Aryan
04/06/2013 11:24:58Sorry ik had even mijn reactie gewijzigd maar toch heb ik de juiste antwoord denk ik.
DNS server lijk me leuk oplossing maar zou niet weten wat er allemaal voor moet gebeuren.
Ik ga vanavond googlen heb je een goed tutorial ?
En als ik het zo bekijk kan ik op deze manier ook bedrijfs-network aanleggen toch:)
Ik hou je nog op de hoogte
DNS server lijk me leuk oplossing maar zou niet weten wat er allemaal voor moet gebeuren.
Ik ga vanavond googlen heb je een goed tutorial ?
En als ik het zo bekijk kan ik op deze manier ook bedrijfs-network aanleggen toch:)
Ik hou je nog op de hoogte