Via Tuts php leren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arne55

Arne55

22/10/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer nu via tuts een beetje php onder de elleboog te krijgen.
Deze tut heb ik zonet gedaan en die begrijp ik wel :)
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/1/157/

Welke tuts raden jullie me aan om het verder te gaan leren? welke volgorde enzo?

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 00:46:30

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/10/2006 19:57:00
Quote Anchor link
Als je de basis doorhebt is wel een idee om je eerste simpele script te gaan maken. Het leukste is het als je zelf iets verzint. Ik zou in ieder geval niet meteen een forum als dit proberen te scripten ;-)

Arne55

Arne55

22/10/2006 20:01:00
Quote Anchor link
ohjah, als ik een bestand wil invoegen voor een variable, moet ik dan session includen?

Beetje off-topic... maar venster stond open.

- -

- -

22/10/2006 20:05:00
Quote Anchor link
??? :S ik snap je vraag niet :S ???

Jelmer -

Jelmer -

22/10/2006 20:28:00
Quote Anchor link
Voor het includen van een bestand hebben we include al. Dat plakt, net als plakband, de inhoud van dat bestand rechtstreeks in je code van het bestand waar jij het include.

Sessies kun je beter zien als een soort van tijdelijke vaste opslag voor gegevens, gegevens die je bij een volgende pagina nog nodig hebt, maar voor iedere bezoeker apart zijn, en die alleen voor de bezoeker zijn, dus niet voor andere bezoekers gelden. Een klassiek voorbeeld is bijvoorbeeld de naam van de bezoeker. Als die nog niet bekend is vraag je met je script of de bezoeker een naam in wil voeren (leer je meteen omgaan met formulieren). Op de volgende pagina's is dan die naam opgeslagen in de sessie en kan je die naam op pagina's weergeven. Maar alleen die ene bezoeker zal zijn naam zien. Andere bezoekers worden ook weer naar hun eigen naam gevraagd.

Andere vergelijking: Een sessie is als een boodschappenmandje. Hij is heel persoonlijk. Niemand heeft te maken met jouw boodschappenmandje behalve de winkel (de website in dit geval) en jijzelf. En zodra je de winkel verlaat (lees: je je webbrowser sluit) (of je nu betaald hebt of niet), het mandje laat je achter, leeg. En als je dan weer terug komt in de winkel (je bezoekt dezelfde website 2 dagen later) krijg je een nieuw, leeg, mandje.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.