video beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »
Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 14:29:59
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

volgens vele is het iets simpels, maar voor mij blijft het een groot raadsel, ondanks al mijn opzoekwerk.
Ik wil namelijk de videos die ik op mijn websie plaats beveiligen tegen diefstal.
Ik weet dat alles achterhaalbaar is en dat elke video kan opgeslagen worden, maar je kan het ze wel moeilijker maken door videos te beveiligen daartegen.

Ik zal het iets concreter uitleggen:

Als ik een video plaats op mijn websie, en ik kijk naar de source code dan zie ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!-- Video player generator starts -->

<link rel="stylesheet" href="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.css">

<div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/allemaaltekens/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=12e5u9MrcRYkF0ZcPJ7UL_M0jcjNrWgDj" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>
        <script src="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const trailer_url = new Plyr('#player');</script>

<!-- Video player generator ends -->

Zoals u kunt zien, kunnen mensen niet alleen de link zien waar de video staat, maar ook nog eens de video opslaan.
Ik geef jullie hieronder de naam van de player die ik gebruik en het stukje code die word gemaakt voor het vertonen van de video.

Ik maak gebruik van PLYR.IO

Ik upload mijn videos naar Google Drive, dus vertoon ik enkel het stukje hiervan, zodat elke video van Google Drive kan beveiligd worden.

Dit is het stukje code, hopelijk bestaat er een manier om de url ofwel te verbergen, ofwel een soort van encriptie systeem te kunnen gebruiken met id's i.p.v een url:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const player = new Plyr('#player');</script>
    <?php elseif (video_type($row['url']) == 'drive'): ?>

<link rel="stylesheet" href="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.css">
        <?php
        //video id generate
        $url_array_1 = explode("/",$row['url'].'/');
        $url_array_2 = explode("=",$row['url']);
        $video_id = null;

if($url_array_1[4] == 'd'):
            $video_id = $url_array_1[5];
        else:
            $video_id = $url_array_2[1];
        endif;
?>

<div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/<?php echo $video_id; ?>/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=<?php echo $video_id; ?>" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>

Ik hoor graag jullie tips, alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groeten,
Jordy
Gewijzigd op 02/08/2020 17:30:01 door Jordy Php

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:01:06

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 14:54:51
Quote Anchor link
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?
Gewijzigd op 02/08/2020 14:55:21 door - Ariën -

Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 17:30:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/08/2020 14:54:51:
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?

Mijn excuses! Bij deze, aangepast.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 17:37:50
Quote Anchor link
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/08/2020 17:44:08
Quote Anchor link
Mja, maar al die hocus pocus (dat gedoe met id's, niet de voorgaande reactie van @Ariën) vindt aan de serverkant plaats, dus een eindgebruiker ziet en merkt hier niets van.

Recent was over iets soortgelijks ook een draadje, maar daar betrof het afbeeldingen.

Ik denk dat hier hetzelfde principe geldt: als iemand iets kan bekijken, dan heeft die persoon alle data al binnen en dan is er in wezen niets wat hem er van weerhoudt hier een kopie van te trekken.

Zelfs als je dingen zou streamen geldt ook nog steeds hetzelfde, dit kan nog steeds opgenomen worden.

Ik zou andere manieren zoeken om het "stelen" te ontmoedingen. Het voorkomen van de diefstal zelf zal vrij onmogelijk zijn omdat je het per slot van rekening zelf deelt.

Dit alles onder de aanname dat je zelf geen illegale dingen aan het doen bent, uiteraard.

edit: als het meer gaat om het beveiligen van je Google drive dan zul je je in moeten lezen in hoe je dat verder dicht kunt timmeren (hier is ongetwijfeld documentatie van?) en anders, in het verlengde van wat @Ariën voorstelt, zou je deze bestanden op de webserver zelf, maar buiten de webdirectory, kunnen onderbrengen, zodat je hiertoe geen rechtstreekse toegang hebt.

edit2: en zoals @Ariën dus voorstelt, zou je dus ook je website als doorgeefluik kunnen laten fungeren, waarbij je dus de google-drive URL niet prijsgeeft. Maar het enige wat dat (wederom) tot resultaat heeft is dat je de rechtstreekse toegang verbiedt.
Gewijzigd op 02/08/2020 19:21:17 door Thomas van den Heuvel

Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 20:29:21
Quote Anchor link
** quoteknip **

Bedankt voor uw nuttig antwoord, ik zal alles eens uitproberen en zien of ik toch op een of andere manier een oplossing vind.

Toevoeging op 02/08/2020 20:30:18:

- Ariën - op 02/08/2020 17:37:50:
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.

Ik zal hier de nodige informatie over opzoeken, hartelijk dank!

Edit:
Het is niet nodig om het eerst voorgaande bericht integraal te quoten.
Gewijzigd op 02/08/2020 20:38:09 door - Ariën -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.