VirtualHost

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »
Rick

rick

26/12/2006 15:09:00
Quote Anchor link
Beste Phpers

Een Fijne kerst als eerste ;).

Ik zit te prutsen met me virtualhost's om ze goed in te stellen in apache.
Me server draait op debian apache 1.3.3.

Ik bezit de volgende domeinen

http://www.underground-game.net
http://www.school-games.nl
http://www.rickiewickie.nl

Alle domein stan ingestelt op het ip : 85.148.172.27

Maar als je dus op bijv: www.school-games.nl terecht komt zal hij in de apache configratie op /var/www/school ( of http://85.148.172.27 ) terect moeten komen, Apache wijst hem dus niet door.

Dit zelfde probleem ook met de andere domeinen.

Dit heb ik momenteel al van virtualhost.

#<VirtualHost ip.address.of.host.some_domain.com>
# ServerAdmin [email protected]_domain.com
# DocumentRoot /www/docs/host.some_domain.com
# ServerName host.some_domain.com
# ErrorLog logs/host.some_domain.com-error.log
# CustomLog logs/host.some_domain.com-access.log common
#</VirtualHost>

hier boven stond als voorbeed in de httpd.conf file.

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot /var/www/rick
ServerName www.rickiewickie.nl
#ErrorLog log/error.log
#CustomLog log/access.log common
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /var/www/school
ServerName www.school-games.nl
# ErrorLog log/apache/school-games/error.log
# CustomLog log/apache/school-games/access.log common
</VirtualHost>

#<VirtualHost _default_:*>
#</VirtualHost>

de logboeken komen later wel dus daar hoef je ff niets over te melden zonder horen ze ook te doen dus :P.

Maar goed dit stuk heb ik dus al..heb al het 1 en andere geprobeert te veranderen maja steeds blijft bij op http://85.148.172.27 hangen.

Iemand hier een beetje slim met apache ?

Alvast Bedankt

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 13:23:14

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/12/2006 15:21:00
Quote Anchor link
Doe eens zoiets;

<VirtualHost *>
ServerName www.blabla.nl
ServerAlias blabla.nl
DocumentRoot C:\Webserver\blabla\

<Directory C:\Webserver\blabla\>
Options none
</Directory>

CustomLog C:\Webserver\logs\blabla.log combined
</VirtualHost>

En dan voor iedere website dat stukje kopieren.

Bo az

Bo az

26/12/2006 15:25:00
Quote Anchor link
Je moet iig nu even je logs activeren, want die zijn in deze situaties ook wel handig, in je access.log kan je zien of er uberhaupt wat gebeurt en in je error.log kan je dan zie of er niets fout gaat :)

Verder ziet het er goed uit, apache gerestart?

Rick

rick

26/12/2006 15:29:00
Quote Anchor link
Arjan
Dit stukje code werkt niet heel apache is dood dan en start dan niet meer op.
Want ik weet ook namelijk dat er iets van :80 bij moest staan heb al aantal dingen gelzen via google..Maja allemaal hopeloos ;p

Boaz
Hmms ja kan ik wel eens doen dan ja :)
En ja dat heb ik wel gedaan zal lullig zijn als ik het vergat he :P

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/12/2006 15:32:00
Quote Anchor link
Als apache niet opstart krijg je een error met tekst en uitleg... Start hem eens handmatig op (start -> cmd -> etc) of kijk in je error.log.

Rick

rick

26/12/2006 15:35:00
Quote Anchor link
[Tue Dec 26 15:30:48 2006] [error] (2)No such file or directory: could not open transfer log file /etc/apache/var/www/blabla.log.
[Tue Dec 26 15:31:13 2006] [notice] Apache/1.3.33 (Debian GNU/Linux) PHP/4.3.10-18 configured -- resuming normal operations
[Tue Dec 26 15:31:13 2006] [notice] Accept mutex: sysvsem (Default: sysvsem)

misschien wel zo handig als ik die zelf dus even aanmaak denk ik haha

edit:

thanks zie direct me logboek vol; staan met 1 fout
[Tue Dec 26 14:27:24 2006] [error] [client 217.122.31.217] File does not exist: /var/www/favicon.ico
lullig ;p maja das het probleem ff niet:P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door rick

Bo az

Bo az

26/12/2006 15:36:00
Quote Anchor link
@Arjan, hij heeft het over debian hè.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/12/2006 15:38:00
Quote Anchor link
Slashes/locaties aanpassen, apache verschilt verder niet zoveel ;). Oehja, die server staat thuis? Of colocated? In het eerste geval... laat je het door iemand anders testen en test je het het zelf? Je kan namelijk thuis in problemen komen, dan zou je dus eventueel je hostfile moeten aanpassen of een proxy moeten gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Rick

rick

26/12/2006 15:43:00
Quote Anchor link
slashen wist ik al die had ik anders gezet :P
ik probeer het nu ff op andere manier..

En ja server staat thuis , ik gebruikt altijd ff een proxy ( mooi spul die proxy's )

Rick

rick

26/12/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Edit van post:

Hij zet dus de hele hoofdmap op /var/www/school dus me site in /var/www/ doet nietm eer dan :P

Rick

rick

26/12/2006 16:03:00
Quote Anchor link
mod-edit::
Bumpen
Bumpen is het herhaaldelijk posten in je eigen topic om hem weer bovenaan in de lijst te krijgen. Omdat het zéér opdringerig overkomt is bumpen is pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het Afbeelding knopje om je tekst aan te passen indien nodig.

Grappig :P

<VirtualHost *>
ServerName www.underground-game.net
ServerAlias underground-game.net
DocumentRoot /var/www/underground
CustomLog /var/www/blabla.log combined
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
ServerName www.school-games.nl
ServerAlias school-games.nl
DocumentRoot /var/www/school
CustomLog /var/www/blabla.log combined
</VirtualHost>

Ze komen alle 2 uit op /underground hij maakt van de hoofd dir /var/www/underground :P

dus www.school-games.nl komt op zelfde site uit terwijl hij op een andere site moet komen hmmms raar

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.