vodafone logo op mobiel?
Ik heb dus net een nieuwe mobiel gekocht (HTC Desire S). Als ik de telefoon opstart komt er heel even een Vodafone logo in beeld, terwijl het een simlock vrij toestel is. Weet iemand waarom dat is? Ik las ergens dat dat gevolgen kan hebben voor het updaten van android, maar ik snap niet precies wat er bedoeld wordt.
Ik sommige gevallen kan je een normale vanilla-firmware gebruiken, maar het zou soms problemen kunnen opleveren. Als Vodafone zijn branded-firmware aanbiedt, zou ik die gewoon gebruiken.
De Android versie die er op staat is 2.3.3. maar ik las op internet dat er een nieuwe versie van Android wordt uitgerold, met een nieuwe versie van HTC Sense (het besturingssysteem). Nu vraag ik me af of ik die dan straks wel gewoon kan downloaden. Als dat gewoon kan dan is er niks aan de hand. Als ik nu op updates controleren druk dan zegt ie dat ik up to date ben.
Mijn vraag in het kort: kan ik mijn telefoon wel gewoon updaten ondanks dat Vodafone logo (ik heb trouwens een Telfort abonnement).
Nou weet ik niet exact wat er wordt bedoeld met logovrij... ik zie dus alleen een logo tijdens het opstarten. Weet iemand wat dit betekent?
Voor de liefhebbers even een update... ik heb vanmorgen gebeld met de webshop. Deze wist niet dat er een logo op de telefoon zat. Ik heb de telefoon teruggestuurd en het geld teruggestort gekregen op m'n rekening. Inmiddels heb ik een nieuwe besteld bij een andere webshop... als het goed is zonder logo... ben benieuwd...
Jeee... vanmiddag m'n telefoon geupdate naar Android 2.3.5 en de nieuwste versie van HTC Sense :-)
En straks kan je Android 4 Ice Cream Sandwich installeren ;-)
Ik las ergens dat alleen telefoons die snel genoeg zijn HTC Sense 3 krijgen aangeboden... maar op een gegeven moment is je telefoon niet meer snel genoeg en heb je een dual core processor nodig. Maar ik vind het al lachen dat ik deze update heb kunnen binnenhalen :) Was overigens heeeel wat mb's (volgens mij meer dan 300) maar ik heb m'n telefoon aan de computer gehangen. Even HTC sync downloaden en installeren, en hoppa... de internetverbinding van mn pc werd gebruikt :D